مهر خبر می‌دهد

ارزش روز شرکت‌های بورسی سهام عدالت چقدر است؟

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 311404|10:50 - 1399/03/06
نسخه چاپی
ارزش روز شرکت‌های بورسی سهام عدالت چقدر است؟
سهامداران عدالتی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند از امروز می‌توانند با مراجعه به بانک،سفارش فروش۳۰درصد سهامشان را ثبت کنند؛براین اساس اطلاع از ارزش روز سهام اهمیت دارد.

به گزارشامروله، سهامداران عدالتی که روشمستقیمرا برای مدیریت سهامخود انتخابکرده‌اند از امروز می‌توانند با مراجعه به بانکمرتبطبه شمارهشبایخود،، سفارش فروش ۳۰ درصد سهامشان را ثبت کنند؛برایناساساطلاعاز ارزش روز سهام اهمیت دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، افرادی که به بانک مراجعه می‌کنند باید تعهد فروش یکجای سهام خود را در بانک ارائه دهند و از تاریخ ۱۰ خرداد، سهام افرادی که به بانک‌ها سفارش داده‌اند به فروش می‌رسد.

همچنین افرادی که روشغیر مستقیمراانتخابکردند به محض اینکه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس یافرابورسپذیرش شوند می‌توانند سهام خود را بفروش برسانند.

ارزش روز سهام چقدر است؟

با ابلاغ مقام معظم رهبری در ۹ اردیبهشت ۹۹، سهامعدالتیکهاولینبار در سال ۸۵ به مشمولین اهدا شد، آزاد شدبر اساساین تصمیم برای افرادی که روش آزادسازیمستقیمسهام عدالت راانتخابکنند، سهام تمام ۳۶ شرکت بورسی سهام عدالت درپورتفوکدبورسیآنهاقرارمی‌گیرد و می‌توانند این سهم‌ها را بفروشند یا با نگاهی بلند مدت، نگهداری کنند.

بر اساساطلاعات سازمان خصوصی سازی و همچنینبر اساسقیمت روز نمادهای سهام عدالت در تاریخ (۰۳/‏۰۳/‏۹۹)،تعدادو ارزش اینسهامبه شرحذیلاست.

گفتنی است این رقم برای شخصی است که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارد،بدیهی است برای کسانی که سهام ۵۳۲ تومان یا ۴۹۰ تومانی دارند، به همان نسبت این ارزش سهام تاحدودنصفرقمتعیین شدهکاهش می‌یابد.
همچنینبنابرگفته مسئولینقراراستمابهازای ۱۲ شرکتغیربورسیبهتمامیسهامداران، سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی داده می‌شود بنابراین ارزشنهاییرقمی بالاتر از رقم محاسبه خواهد شدامابه دلیل اینکه هنوز در بورس پذیرش نگرفته‌اند امکان قیمت گذاری آنوجودندارد.

 

 

کد خبر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد