شیخ نعیم قاسم:

عید مقاومت روند سیاسی، فرهنگی و جهادی منطقه را تغییر داد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 311406|10:53 - 1399/03/06
نسخه چاپی
عید مقاومت روند سیاسی، فرهنگی و جهادی منطقه را تغییر داد
معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که عید مقاومت روند سیاسی، فرهنگی و جهادی منطقه را تغییر داد.

به گزارشامروله، به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با سخنرانی به مناسبت آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی اظهار داشت: روز آزادی جنوب لبنان یکی از روزهای جاودانه و عیدی برای امت اسلام و مستضعفین جهان بود. این روز نقطه عطف تاریخی به سوی استقلال بود.

وی با بیان این مطلب افزود: این روز، روند سیاسی، فرهنگی و جهادی منطقه را تغییر داد و ما را از ناامیدی به سوی امید، از تسلیم بودن به مقاومت، از ذلت به عزت واز شکست به پیروزی منتقل کرد.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان به مثابه اعلام صریح نابودی افسانه شکست ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی است و معادله ارتش، ملت و مقاومت لبنان چنین افسانه ای را نابود کرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: حوادث ثابت کرد که کشورهای بزرگ حامی اسرائیل هستند و نمی توان به راه حلها و سازشهایی که تحت نظارت آمریکا و غرب ارائه می شوند، اعتماد کرد زیرا آنها باعث به وجود آمدن اسرائیل و اشغال آن شدند و از تجاوزات این رژیم و اشغال فلسطین حمایت می کنند.

وی در ادامه گفت: مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان، باب پیروزی ها علیه آمریکا، اسرائیل و ساخته و پرداخته آن یعنی داعش در لبنان، فلسطین و منطقه را گشود.

در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی (۴ خرداد ۱۳۷۹)، رژیم صهیونیستی پس از ۱۸ سال مقاومت مردم لبنان، مجبور به عقب نشینی از جنوب این کشور شد؛ این روز در لبنان به نام «عید مقاومت و آزادسازی» لقب گرفته است.