آیا کودکان دچار عوارض شدید کروناویروس می‌شوند؟

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 311410|11:00 - 1399/03/06
نسخه چاپی
 آیا کودکان دچار عوارض شدید کروناویروس می‌شوند؟

به گزارشامروله، و به نقل از NHK WORLD-JAPANخدمات برون مرزی ان اچ کی، سازمان رادیو و تلویزیون ملی ژاپن، تحلیل تیمی از کارشناسان در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین نشان می‌دهد که از تعداد افرادی که در این کشور به کرونا مبتلا شدند هیچ کودک ۹ساله یا کوچکتری بر اثر این ویروس فوت نکرده و تنها یک مرگ در بین بیماران زیر ۲۰سال گزارش شده است.

یک گروه از محققان از دانشگاه ووهان و سایر موسسات گزارش کردند که تا روز ششم فوریه در سرزمین اصلی چین آزمایش ویروس کرونا برای ۹نوزاد بین سنین یک ماهگی تا ۱۱ماهگی مثبت بود. آنها می‌گویند که هیچ یک از این کودکان دچار بیماری شدید نشدند.

استاد موریشیما سونِئو از دانشگاه پزشکی آیچی، کارشناس بیماری‌های عفونی کودکان گفت که این ویروس جدید از جهاتی شبیه به رشته‌های موجود ویروس کرونا است و کودکان که اغلب دچار سرما خوردگی‌های معمولی می‌شوند ممکن است تا حدی در برابر آن مصونیت داشته باشند.

اما استاد موریشیما اضافه کرد که ما باید مواظب باشیم زیرا این ابتلا در مدارس و مهد کودک‌ها به سرعت شیوع پیدا می‌کند. او گفت که سرپرست‌ها باید اطمینان حاصل کنند که کودکان به خوبی دست‌هایشان را می‌شویند و هوای اتاق‌ها به خوبی تهویه می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد