نایب رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه عنوان کرد

گلایه نانوایی ها از ثابت ماندن قیمت نان با وجود تورم

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311427|11:49 - 1399/03/08
نسخه چاپی
گلایه نانوایی ها از ثابت ماندن قیمت نان با وجود تورم
مرصادنیوز: نایب رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه گفت: نانوایی ها از ثابت ماندن قیمت نان با وجود تورم گلایه دارند.

به گزارشامروله، مجتبی مرادی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاد  اظهار داشت:متأسفانهبا وجود درخواست از مسئولان سازمانصمت، هیچ گونه افزایش قیمت نان را نداشتهایمدر حالی که هزینه‌های تهیه و پخت نان افزایش زیادی داشته است.

وی افزود: هزینه دستمزد کارگر، حق بیمه، هزینه آب، برق و گاز افزایش داشته حتی نرخ خمیرمایه از هر کیلوگرم ۳,۰۰۰ تومان به ۲۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده بر همین مبنا درخواست تغییرات نرخ نان را به مسئولان سازمانصمتپیشنهاد دادیم که پس از طرح در کارگروه پایش آرد و نان تغییرات جدید اعمال شود.

نایب رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه تصریح کرد: از زمان شیوع ویروسکروناتا کنون نانوایی‌ها و کارگران نانوایی کمتر از مدافعان سلامت پای کار نبوده و حتی یک روز نانوایی‌ها تعطیل نشد.

مرادی گفت: در روزهای نخست به شدت کمبود ماسک و دستکش وجود داشت اما با وجود تقاضا برایتأمین، هیچ بسته بهداشتی به نانوایی‌ها تعلق نگرفت بلکه نانوایان مجبور به تهیه از بازار آزاد شدند همچنین نانوایی‌ها به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک کارگر جدید را برای اخذ پول بهکارگیریکردند.

وی عنوان کرد: در سطح استان کرمانشاه دو هزار واحد نانوایی و در سطح شهرستان کرمانشاه بیش از یک هزار واحد وجود دارد که شمار اندکی از آنها به دلیل هزینه‌های بالای تهیه نان دست به کم فروشی وگرانفروشیمی‌زنند.

این مسئول ادامه داد: گشت‌های مشترکی با حضور اتحادیه، بازرسان تعزیرات حکومتی، فرمانداری، سازمانصمت، مرکز بهداشت و سازمان بازرسی تشکیل و در هفته دو بار این بازرسی‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: عمده تخلف مشاهده شده در بازرسی‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های پخت نان کم فروشی وگرانفروشیبوده است.

مرادی بیان داشت: امسال با توجه به افزایش هزینه‌هاهابسیاری از نانوایی‌ها متضرر شده‌اند و جبران ضرر را از جیب پرداخت کردند زیرا مجبور شدند با همان نرخ قدیم به فروش نان بپردازند.

نایب رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه گفت: در حال حاضر از نظر کیفیت نان و آرد مشکلی نداریم اما به طور معمول در فصل گرما با مشکل کیفیت گندم مواجه می‌شویم زیرا گندم به صورت قدیم موجود نیست و از آنجا که خواب کافی ندارد در کیفیت نان اثر می‌گذارد.

وی عنوان کرد: به طور معمول از نیمه‌های خرداد تا شهریور ما نگران کیفیت گندم هستیم زیرا ذخایر قدیمی گندم کاهش می‌یابد با این حال از مسئولان تقاضا داشتیم از گندم وارداتی به نانوایان اختصاص دهند تا بتوانیم کیفیت نان را در فصل گرم ارتقا دهیم.