مدیرکل گمرکات کرمانشاه خبر داد

صادرات بیش از ۳۲۰ میلیون دلار کالا از گمرکات کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311444|11:09 - 1399/03/10
نسخه چاپی
صادرات بیش از ۳۲۰ میلیون دلار کالا از گمرکات کرمانشاه
مرصادنیوز: مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: بیش از ۳۲۰ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان طی ۲ ماه نخست سال جاری صادر شده است.

به گزارشامروله، خلیل حیدری اظهار داشت: در ۲ ماه نخست سال جاری ۳۲۰ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۸۴۰ دلار کالا به وزن ۷۹۹ هزار و ۲۹۲ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی گفت: ۱۹۰ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۶۵۷ دلار با وزن ۴۸۵ هزار و ۴۶۵ تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۲ درصد و از حیث وزن ۲۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه بیان داشت: در این مدت ۱۳۰ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۱۸۳ دلار کالا با وزن ۳۱۳ هزار و ۸۲۷ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۵ درصد و از حیث ارزش ۳۴ درصد کاهش داشته است.

این مسئول عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر ۸۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه، خربزه، هندوانه تازه، پنیر، رب گوجه فرنگی، بیسکویت‌هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده‌اند، انواع کاشی و سرامیک، فرآورده‌های مخصوص تغذیه کودکان شیرخوار، انواع مصنوعات پلاستیکی، شیر و خامه شیر که میزان مواد چرب آن مساوی یک درصدیا کمترباشد، قرابه بطری تنگ و همانند از مواد پلاستیکی، مویز، ظروف ملامین، سیب تازه،جوالو کیسهبرای بسته بندیکالاازنوارپلیاتیلنیاپلیپروپیلنیا همانندعنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

حیدری بیان داشت: مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در ۲ ماه نخست سال جاری از گمرکات استان کرمانشاه را ۳۹۶ نوع کالا عنوان نمود و افزود در دو ماهه نخست سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۱۵ کشور صادرات قطعی صورت شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد