دادستان کرمانشاه:

۱۰۰هکتار از اراضی کرمانشاه طی ۲ ماه به ویلا و باغ تبدیل شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311521|10:03 - 1399/03/19
نسخه چاپی
۱۰۰هکتار از اراضی کرمانشاه طی ۲ ماه به ویلا و باغ تبدیل شد
مرصادنیوز: دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان طی ۲ ماهه گذشته به ویلا و باغ تبدیل شده اند.

به گزارشامروله،  به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، شهرام کرمی با تاکید بر ورود جدی تر دستگاه‌های متولی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اظهار داشت: متأسفانه تصور غلطی بین دستگاه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی، شهرداری و منابع طبیعی وجود دارد که در برخورد با چنین تغییر کاربری‌هایی دادسرا باید پیشران آنها باشد.

وی افزود: دستگاه‌ها مکلفند در این زمینه وظیفه قانونی خود را انجام دهند و در قانون صریحاً عنوان شده این اختیار را دارند که برخورد داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بیان داشت: اگر هم در راستای اجرای این وظیفه قانونی، حمایت قضائی لازم باشد، از آنها حمایت‌های کافی را خواهیم داشت.

این مسئول عنوان کرد: طی دو ماهه گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه به باغ و ویلا تبدیل شده‌اند که با ورود جهاد کشاورزی ۴۵۰ فقره ساخت و ساز انجام شده در این ۱۰۰ هکتار تخریب شدند.

کرمی افزود: در برخوردی که جهاد کشاورزی با متخلفین داشت، عده‌ای از آنها معترض شدند و در رابطه ما حمایت‌های کافی را از این دستگاه داشتیم و اگر هم جرمی اتفاق افتاده بود، دادسرا آن را پیگیری کرد.

وی عنوان کرد: در بحث حادثه شهرک فدک هرچند که سو مدیریت اجراییات را شاهد بودیم و این پرونده در جای خود رسیدگی می‌شود، اما نباید مانع اجرای وظایف دستگاه‌های متولی شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه‌های متولی در این حوزه با قاطعیت پیش بروند و دستگاه قضائی هم حامی آنها خواهد بود.

وی در ادامه به مسدود کردن ۶۵ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال هم اشاره کرد و گفت: در بحث مجوز گلخانه‌ها هم باید ببینیم طی پنج سال اخیر چه تعداد مجوز صادر شده و چه تعداد از آنها اکنون فعال هستند، چراکه بسیاری از این مجوزها در زمین‌های با ارزش تجاری بالا گرفته می‌شوند، در حالی که یک بادمجان هم از آن بیرون نمی‌آید و ساخت و سازهای دیگری در آن انجام می‌گیرد.