معاون اداره‌کل تعاون و کار کرمانشاه:

۳۴۰۰ واحد در کرمانشاه مشمول تسهیلات ویژه کرونایی شدند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311533|09:58 - 1399/03/20
نسخه چاپی
۳۴۰۰ واحد در کرمانشاه مشمول تسهیلات ویژه کرونایی شدند
مرصادنیوز: معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ واحد در کرمانشاه مشمول تسهیلات ویژه کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا شدند.

به گزارشامروله، مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، درباره پرداخت تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، اظهار داشت: پرداخت این تسهیلات از بیست و سوم خرداد ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: بیش از سه هزار و ۴۰۰ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در سطح استان کرمانشاه مشمول دریافت تسهیلات ۶۸۰ میلیارد تومانی هستند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: ۱۴ رسته کسب و کار با ۵۵۰ زیر رسته مشمول دریافت تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا هستند.

احمدی تصریح کرد: به بنگاه‌هایی که بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند به ازای هر کارگر بیمه شده ۱۶ میلیون تومان و به کارگاه‌هایی که خودشان نسبت به تعطیلی اقدام کردند به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا ۲۰ بانک عامل در نظر گرفته شده، افزود: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد بوده و با لحاظ دوره تنفس زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماه است.

احمدی خاطرنشان کرد: برای دریافت این تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازی به معرفی ضامن نیست و تنها یک سفته از متقاضی کفایت می‌کند، از ۱۶ میلیون تا ۴۸ میلیون تومان به ضمانت یک ضامن و از ۴۸ میلیون به بالا ضمانت دو ضامن نیاز دارد همچنین بیش از ۱۵۰ میلیون تومان نیز بر مبنی مقررات بانکی عمل می‌شود.

وی عنوان کرد: تمام صاحبان واحدهای کسب و کار مشمول که دارای مجوز هستند، باید پس از دریافت پیامک از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به ثبت نام و تکمیل فرآیند در سامانه کارا اقدام کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد