چتر همدلی «پیروان ولایت» بر سر مناطق محروم کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311567|11:35 - 1399/03/22
نسخه چاپی
 چتر همدلی «پیروان ولایت» بر سر مناطق محروم کرمانشاه
جهادگران گروه «پیروان ولایت» این بار در رزمایش احسان و همدلی با توزیع مواد بهداشتی در مناطق محروم کرمانشاه به میدان مبارزه با محرومیت آمدند.

به گزارشامروله، چند سالی است که گروه جهادی «پیروان ولایت» با شعار محرومیت زدایی و کمک به همنوعان وارد عرصه کار شده اند  و در مناطق مختلف کشور اقدامات خوبی در این راه انجام داده‌اند.

این گروه جهادی در مشکلات و گرفتاری‌هایی که گریبانگیر مردم می‌شود به کمک همنوعان خود می‌شتابند و با عشق در خدمتگزاری به مردم حضور فعال دارند.

علی سیدحسینی‌تنها، مدیر این‌ گروه جهادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: ارودهای جهادی حرکتی انسان ساز است که چند سالی است به همت جهادگران بسیجی ودیگر اقشار جامعه برنامه ریزی شده است.

وی تشکیل گروه های جهادی را بر پایه عشق، ایمان و خدمت به محرومان استوار دانست و گفت: بر همین اساس گروه "پیروان ولایت" نیز از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر گروه جهادی پیروان ولایت افزود: این گروه متشکل از ۵۰ نفر از بسیجیان جهادگر خواهر و بردار است که با تمام توان در رفع محرومیت در مناطق حاشیه ای و روستاهای محروم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

حسینی تنها خاطرنشان کرد: این گروه در زمینه های مختلف عمرانی، فرهنگی و بهداشتی در مناطق محروم خدمت رسانی می کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت تا کنون بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی را به سرانجام رسانده و تلاشها و خدمت به اقشار محروم جامعه همچنان ادامه دارد.

مدیر گروه جهادی پیروان ولایت اظهار داشت: ساخت مسجد در روستاها، خانه عالم، غسالخانه، خانه نیازمند، حمام و سرویس بهداشتی از جمله فعالیت این گروه است.

حسینی‌تنها با بیان اینکه محرومیت زدایی از فقر فرهنگی موجود در مناطق روستایی و محروم را شعار خود قرارداده ایم، گفت: در اردوهای جهادی با حضور مربیان زبده اقداماتی از جمله آموزش احکام، قرآن و مشاوره خانواده را نیز در برنامه ها قرار می دهیم.

مدیر گروه جهادی پیروان ولایت از اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و ارائه خدمات درمانی رایگان و توزیع بسته های بهداشتی نیز سخن گفت و افزود: ارائه خدمات پزشکی از دیگر اقدامات گروه جهادی پیروان ولایت است که به این منظور با همراهی کادر پزشکی سعی می کنیم از دردهای مردم بکاهیم.

وی مسئولیت پذیری گروه های جهادی را نشان دهنده عظمت روح تعهد پذیری، شجاعت وخطر پذیری بسیجیان دانست و گفت: فعالیت این گروه جهادی در حوادث غیر مترقبه ای که طی این سالها شاهد آن بودیم بی نظیر است.

حسینی تنها با اشاره به زلزله سال ۹۱ آذر بایجان شرقی گفت: در این حادثه گروه جهادی پیروان ولایت کمر همت بسته و در بازسازی و مرمت ۷۲ منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد تلاش های چشمگیری داشتند.

وی همچنین به خدمات این گروه جهادی در زلزله سرپلذهاب اشاره کرد و اظهار داشت: در این حادثه تلخ ۷۲ شبانه روز بدون استراحت مشغول خدمات رسانی شدیم و سعی کردیم با این کار از شدت دردهای این حادثه بکاهیم که شاید مرهمی بر آلام مردم باشد.

مسئول اجرایی رزمایش احسان و همدلی در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در شرایطی که ویروس منحوس کرونا عرصه را بر مردم تنگ کرده است این گروه جهادی شب و روز نمی شناسد و در خدمتگزاری به مردم عاشقانه تلاش می کند.

وی از توزیع ۲۷۰ هزار بطری مواد ضدعفونی دست و سطوح بین محله های حاشیه نشین خبر داد و بیان داشت: همچنین ۲ روز پس از شیوع ویروس کرونا در استان نسبت به گندزدایی خیابانها، محلات، بیمارستانها و مدارس و دیگر نقاط اقدام کردیم.

حسینی تنها افزود: این اقدامات همچنان ادامه دارد و روز گذشته گروه جهادی با حضور در بیمارستان فارابی نسبت به ضد عفونی و گندزدای محل قرنطینه بیماران کرونایی اقدام کردند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۸ هزار بسته‌ معیشتی که با کمک های ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، گروههای خیرین، فعالین اجتماعی و سمن ها جمع آوری شد بین محله های فقیر نشین، نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا توزیع کردیم.

حسینی تنها با اشاره به اینکه شعله کمک های مردمی و دستگیری از مستمندان در ایران رو به زوال نخواهد رفت، گفت: گروه جهادی "پیروان ولایت" تا ریشه کن شدن فقر و محرومیت از پای ننشسته و دست از تلاش برنخواهند داشت.