امروله گزارش می دهد

سردرگمی مستاجرهای صحنه ای در خصوص نرخ ثابت اجاره بها

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 311630|14:03 - 1399/03/29
نسخه چاپی
سردرگمی مستاجرهای صحنه ای در خصوص نرخ ثابت اجاره بها
پایگاه خبری امروله : در حالی‌ که بازار مسکن همانند سال‌های گذشته در رکود به سر می‌برد و خرید و فروش به سختی انجام می‌شود اما این روزها شاهدگرانی سرسام‌آور هر مترمربع مسکن در شهرستان صحنه حتی روستاها هستیم.

به گزارشامروله، در حالی‌ که بازار مسکن همانند سال‌های گذشته در رکود به سر می‌برد و خرید و فروش به سختی انجام می‌شود اما این روزها شاهدگرانی سرسام‌آور هر مترمربع مسکن در شهرستان صحنه حتی روستاها هستیم.

 

اجاره نشین ها با آغاز فصل گرما و فرا رسیدن موسم جابجایی خانه، با مشکل افزایش ناگهانی اجاره بها روبرو هستند. در این میان، افزایش هزینه اموری مانند جابجایی اثاثیه، حق العمل بنگاه های املاک و شارژ ساختمان، بدل به مشکلاتی شده که جیب نحیف مستاجرها از پس آن برنمی آید.

 

این بخش از جامعه که از ضعیف ترین اقشار جامعه هستند، با فرارسیدن موعد جابجایی، عزا می گیرند که چه شرایط جدیدی پیش خواهد آمد؟ آیا باید از کیفیت محل زندگی خود کم کنند یا سفره هایشان را کوچکتر پهن کنند تا بتوانند از پس مخارج سکونت برآیند. در این بین، سئوالی که برای مستاجرها پیش می آید این است که صاحب خانه یا موجر تا چه حدی می تواند اجاره بها را افزایش دهد؟

 

 

 

عظیمت به روستاها برای فرار از نرخ های نجومی اجاره بها

 

یک شهروند صحنه ای در گفتگو با امروله عنوان کرد : اگر سری به مشاوره های املاک بزنیم متوجه خواهید شد که قیمت ها نسبت به سال قبل بسیار نجومی بالا رفته است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نرخ کرایه منزل در مرکز استان از شهرستان صحنه ارازن تر می باشد تصریح کرد : قیمت ها در شهرک ها امام رضا(ع) و بسیج به قدری بالا رفته که به نصف آن می توان در خود شهر کرمانشاه خانه ای را اجاره نمود.

 

علی بیاتی گفت : از مسئولین درخواست می شود که با نرخ گذاری ثابت مانع جولان بسیاری از افراد شوند چرا که خیلی افراد صحنه ای یا به مرکز استان رفته اند یا به روستاهای همجوار

 

 

 

ارزش گذاری قیمت اجاره بهای منطقه‌ای در صحنه انجام می شود

 

علی رضا حیدری در گفتگو با امروله با اشاره به اهمیت پیگیری و بررسی دلایل افزایش اجاره بها و جلوگیری از فشار مضاعف ناشی از این امر بر مردم گفت : باید با ارائه طرح و برنامه منسجم برای کنترل اجاره بها ورود کرد.

 

وی ادامه داد : با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و نقل و انتقالات مسکن، لازم است از مستأجرین و افراد کم درآمد جامعه حمایت بشود.

 

حیدری با بیان اینکه متاسفانه بازارمسکن در دست دلالان است، افزود : در حال حاضر قیمت‌های خرید، فروش و اجاره بهای املاک واقعی نیست.

 

فرماندار شهرستان صحنه گفت : ارزش گذاری قیمت اجاره بهای منطقه‌ای بر اساس قدمت نوع ساخت و کیفیت ساختمان انجام می‌شود