یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

تخریب نمادهای ملی آمریکا نشانه میل مردم به گذار ساختاری است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311688|10:00 - 1399/04/03
نسخه چاپی
 تخریب نمادهای ملی آمریکا نشانه میل مردم به گذار ساختاری است
مرصاد نیوز: یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: تخریب مجسمه ها در جریان اعتراضات آمریکا نشان دهنده میلی است که در جامعه آمریکا شعله ور شده و خوستار گذار ساختاری در این کشور هستند.

به گزارشامروله، دکتر حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاددرباره تشدید موج تخریب مجسمه‌های ملی در آمریکا اظهار داشت: اعتراضات ضد نژادپرستانه در آمریکا سابقه زیادی داشته و در طول سالها، ده‌ها و حتی دوران ریاست جمهوری اوباما نیز بر سر مسائلی که در فرگوسن و به ویژه نیویورک مبنی بر قتل دستفروش سیاه پوست رخ داد شاهد آن بودیم، اما جنس این اعتراض ها با اعتراضات قبلی تا حدودی متفاوت است.

وی افزود: در جریان این اعتراضات شعارها و پلاکاردها و پیام‌هایی که از سمت معترضین مخابره می‌شود در دولت قبلی کمتر مشاهده می‌شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: بسیاری از این شعارها معطوف به ساختار نژادپرستانه آمریکا و مطالبات آنها و ساختار اجتماعی این کشور است و در واقع تنها نمی‌خواهند پلیس آمریکا را محکوم کنند.

غفاری درباره تخریب مجسمه‌های ملی گفت: مقامات آمریکایی در رسانه‌های این کشور سعی می‌کنند چنین بگویند که اینها تخریب آثار ملی آمریکا است درحالی که معترضین نمادهای برده‌داری را تخریب می‌کنند و صاحبان این مجسمه‌های تخریب شده افرادی بودند که در طول تاریخ به برده‌داری و سرکوب سیاه‌پوستان پرداختند.

وی عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد مردم آمریکا دیگر شخصیت‌ها را نماد ملی نمی‌دانند و این یک روایت یک طرفه است و حاکی از نفرت درونی مردم آمریکا به ویژه رنگین پوستان و بخشی از جامعه آمریکا است که آنها را قهرمان ملی می‌خوانند زیرا آنها افرادی بودند که سیاه پوستان را سرکوب و برده‌داری را آزاد می‌کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: صاحبان این مجسمه ها پس از ممنوعیت برده داری هم به بهره کشی از سیاهپوستان می پرداختند.

وی افزود: تخریب مجسمه ها در جریان اعتراضات آمریکا نشان دهنده میلی است که در جامعه آمریکا شعله ور شده مبنی بر گذار ساختاری در این کشور که هم معطوف به ساختارهای حقوقی این کشور است که باید تضمین داشته باشد به این معنا که همه افراد از حقوق برابر و مساوی برخوردار باشند و هم به ساختارهای سیاسی و اجتماعی این کشور معطوف است.