فرماندار سنقر خبر داد

پیش بینی برداشت 115هزار تن گندم از مزارع شهرستان سنقر وکلیایی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311694|08:59 - 1399/04/04
نسخه چاپی
پیش بینی برداشت 115هزار تن گندم از مزارع شهرستان سنقر وکلیایی
پایگاه خبری امروله : فرماندار شهرستان سنقر وکلیایی گفت:امسال پیش بینی میشود 115 هزار تن گندم از مزارع سطح شهرستان برداشت شود.

به گزارشامروله، غلامرضا مرتضوی در جلسه کمیته برداشت گندم که با حضور مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، معاون عمرانی فرماندار و مسئولین ذیربط شهرستانی در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد گفت: امسال 64 هزار هکتار از اراضی شهرستان سنقروکلیایی در سال زراعی 98-99 تحت کشت گندم قرار گرفته است.

 

وی از آمادگی ٩ مرکز خرید در سطح شهرستان با ظرفیت 125 هزار تن جهت خرید تضمینی گندم خبر داد و افزود: پیش بینی میشود که از کل مقدار برداشت گندم 90 هزار تن آن به مراکز خرید تضمینی شامل سیلو های دولتی، خصوصی و شرکت های تعاونی تحویل داده شود. 

 

فرماندار سنقروکلیایی همچنین از کشاورزان و رانندگان حمل و نقل درخواست کرد که به علت شیوع و گسترش ویروس کرونا در زمان تحویل و تخلیه بار به منظور حفظ سلامت خود و اطرافیان از تجمع پرهیز کرده و فاصله گذاری اجتماعی را در محل مراکز خرید و تحویل گندم رعایت کنند. 


ارویسی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه هم در ادامه این جلسه گفت: امسال راستای خرید و ذخیره سازی غلات در سطح استان تدابیر لازم اندیشیده شده که امیدواریم با همکاری مردم همچون سال های گذشته تدام پیدا کند. 

 

وی افزود: تمامی باسکول های مراکز خرید توسط اداره کل استاندارد کالیبره شده و در زمان خرید نیز به صورت مرتب توسط کارشناسان بازدید خواهند شد.