رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کرمانشاه مطرح کرد

تعطیلی تمام واحدهای کشتار غیر مجاز در کرمانشاه/مردم از خرید فرآورده‌های بدون‌ شناسنامه خودداری کنند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311721|10:00 - 1399/04/05
نسخه چاپی
 تعطیلی تمام واحدهای کشتار غیر مجاز در کرمانشاه/مردم از خرید فرآورده‌های بدون‌ شناسنامه خودداری کنند
مرصاد نیوز: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: توجه به شیوع ویروس کرونا تمام واحدهای کشتار غیر مجاز و زنده فروشی در این استان تعطیل شده است.

به گزارشامروله، مهدی ظفری پور در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: هرچند که ویروس کرونا از طریق فرآورده دامی منتقل نمی‌شود اما اگر توسط فرد آلوده منجمد شود مدت زیادی ماندگار خواهد ماند، بر همین مبنا کنترل‌ها، آموزش‌ها و نظارت‌های لازم بر واحدهای مذکور افزایش یافته است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: تاکنون مشکلی در این رابطه گزارش نشده است و اگر نیز تولیدکنندگان، بهره‌برداران و توزیع‌کنندگان نکات بهداشتی را رعایت کنند نیز مشکلی ایجاد نخواهد شد.

ظفری پور بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام واحدهای کشتار غیر مجاز و زنده فروشی به ویژه در منطقه شیان اسلام آباد غرب تعطیل شده است و با همکاری دستگاه‌های متولی از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمده است.

وی افزود: فرآورده‌های بسته بندی شده و عرضه شده در مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی بوده و قبلاً تاییدیه سلامت آنها اخذ شده بنابراین مردم از خرید فرآورده‌های بدون شناسنامه جدا خودداری کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: احتمال آلودگی کشتار خیابانی از طریق جریان هوا به بیماری خطرناک نظیر تب کریمه کنگو و تب مالت وجود دارد، مرغ زنده هم خطر ابتلاء به بیماری آنفلوانزا را بیشتر خواهد کرد بنابراین از محصولات بسته بندی شده و شناسنامه دار استفاده کنیم.

پلمب ۲۷۷ واحد متخلف در کرمانشاه

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین ۲۲ هزار و ۲۳۲ مورد بازرسی در سطح استان کرمانشاه انجام شده که یک هزار و ۹۰ مورد غیر بهداشتی کشف و ۱۷ هزار و ۷۳ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی معدوم شده است.

وی از تشکیل ۵۳ پرونده قضائی خبر داد و افزود: ۲۷۷ واحد در این راستا پلمب شدند.

ظفری پور تصریح کرد: ۳۷۴ مورد نمونه‌برداری آزمایشگاهی انجام شده که یک هزار و ۸۷۰ مورد آزمایش بر روی آنها انجام شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه کشتارگاه‌ها نیز ۲۰ هزار و ۱۰۵ رأس بز و گوسفند همچنین ۴۲۴۲ رأس گاو و گوساله کشتار شدند که ۶ هزار و ۳۸۳ کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی در کشتارگاه‌ها معدوم شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین یک میلیون و ۳۲۲ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه‌ها کشتار شدند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۱۵۲ کیلوگرم غیربهداشتی معدوم شده است.

این مسئول ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار معدوم‌سازی، بازرسی، آزمایشات انجام شده و پلمب واحدهای غیربهداشتی مجموعاً ۳۰ درصد افزایش یافته است.