رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد

کاهش ۴۲ درصدی ماموریت‌های تصادفات جاده‌ای اورژانس در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311743|11:52 - 1399/04/07
نسخه چاپی
کاهش ۴۲ درصدی ماموریت‌های تصادفات جاده‌ای اورژانس در کرمانشاه
مرصاد نیوز: رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ماموریت‌های تصادفات جاده‌ای اورژانس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارشامروله، هومن رفیعی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: در فصل بهار یک هزار و ۸۲۲ مأموریت تصادفی شهری توسط اورژانس استان کرمانشاه انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳ درصدی حکایت دارد.

وی افزود: همچنین ۹۳۷ مأموریت مربوط به تصادفات جاده‌ای انجام شده که در مقایسه با سال گذشته ۴۲ درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافرت در کاهش تصادفات جاده‌ای مؤثر بوده است.

رفیعی گفت: طی این مدت مجموعاً ۲۷۵۹ مأموریت تصادفی شهری و جاده‌ای انجام شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد این مأموریت‌ها ۳۳۷۹ مورد بوده است.

این مسئول بیان داشت: همچنین طی سه ماه نخست سال شاهد انجام ۱۴ هزار و ۱۵۵ مأموریت غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس بودیم که در مقایسه با بهار سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۲۰ درصد از مأموریت‌های انجام شده در بهار امسال مربوط به مأموریت‌های تصادفی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند یک هزار و ۴۹۳ فرد مشکوک به کرونا توسط ۱۵ دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند، گفت: با توجه به انجام مأموریت‌های انتقال بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مردم برای دریافت خدمات مشاوره‌ای و موارد غیر اورژانسی با سامانه ۱۱۵ تماس نگیرند بلکه می‌توانند با شماره‌های ۴۰۳۰، ۱۶۶۶ و ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

وی بیان داشت: اگرچه در سنوات گذشته بیشترین مراجعه کنندگان به مراکز اورژانس را بیماران قلبی تشکیل می‌داد اما بهار امسال بیماران تنفسی بیشتر به مراکز اورژانس مراجعه کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد