گزارش

مشکل آب شرب روستاییان صحنه دردی کهنه که به حال خود راها شده است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 311756|12:09 - 1399/04/09
نسخه چاپی
مشکل آب شرب روستاییان صحنه دردی کهنه که به حال خود راها شده است
پایگاه خبری امروله : نبود آب آشامیدنی بهداشتی، زندگی در برخی از روستاها را دشوار کرده است که این موضوع به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها نیازمند رسیدگی است.

به گزارشامروله،  بهره مندی از آب شرب سالم حق هر انسانی در دنیای امروز است، آبی که طبیعت در اختیار انسان قرار می دهد دارای املاح و احیانا موجودات ذره بینی مضری است که سازگار با سیستم بدن انسان نیست لذا برای قابل استفاده و شرب از موادی که آن را برای شرب ممکن سازد استفاده می شود که عدم استفاده از این مواد در آب شرب سبب بروز بیماریهایی خاص در افراد می شود.

 

یکی از اهالی روستای آب باریک شمالی با گلایه از مشکل نبود آب شرب در این روستا در گفتگو با امروله عنوان کرد:  نبود آب شرب به مدت چند سال مداوم یکی از معضلات بزرگ روستا می باشد که متأسفانه اقدام خاصی برای برطرف شد آن نشده است

.

 

وی ادامه داد: وضعیت زندگی در این روستا به شدت سخت شده است و اعتراض ما به جایی نمی رسد.

 

امیری بیان داشت: در صورت ادامه این مشکل با شروع فصل کار و گرما، حتی بسیاری  در روستا نمی‌توانند از کولر استفاده کنند به همین دلیل از مسئولین شهرستان صحنه تقاضا داریم نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

 

 

 

فرسودگی شبکه انتقال مهم ترین عامل کم آبی در روستاهای صحنه است

 

علی رضا حیدری در این خصوص با اشاره به مشکل آب شرب روستایی بویژه در فصل تابستان گفت: فرسودگی شبکه انتقال و فرونشستن سطح آب چاه‌های موجود بیشترین عامل کم آبی است.

 

وی، سد قشلاق را عامل مهم در بحث عمران و آبادانی شهرستان معرفی کرد و افزود:این سد در آستانه آبگیری قرار گرفته، ولی هنوزمشکل تملک اراضی و باغات دو روستای اسلام آباد و قشلاق که در کاسه سد قرار دارند حل نشده است.

 

فرماندار صحنه گفت:در تلاش هستیم تا هر چه سریعتر مشکل قطعی آب شرب روستاها را برطرف نماییم

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد