مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد:

غربالگری ۹۸ درصد جامعه هدف طرح بسیج ملی مقابله با کرونا/ ارجاع بیش از ۱۹ هزار نفر به مراکز ۱۶ ساعته

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311774|11:27 - 1399/04/11
نسخه چاپی
غربالگری ۹۸ درصد جامعه هدف طرح بسیج ملی مقابله با کرونا/ ارجاع بیش از ۱۹ هزار نفر به مراکز ۱۶ ساعته
مرصاد نیوز: مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۹۸ درصد از جامعه هدف در مرحله دوم طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شدند.

به گزارشامروله،  سارا شاه آبادی در گفتگو با  خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا غربالگری تلفنی خانوار و جمعیت تاکنون در دو مرحله انجام شده که مرحله نخست از ۱۴ اسفند تا نیمه فروردین ماه با غربالگری بیش از ۵۹۴ هزار و ۹۳۰ خانواده معادل ۹۴ درصد خانوارها و یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۹۲۰ نفر معادل ۹۵ درصد جمعیت انجام شده است.

وی افزود: در مرحله نخست این غربالگری یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۷۹۰ نفر فاقد مشکل، ۹۴۱۱ نفر نیازمند مراقبت در منزل و یک هزار و ۷۱۶ نفر نیازمند ارجاع به مراکز ۱۶ ساعته بودند.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مرحله دوم این غربالگری نیز از پانزدهم فروردین ماه با اولویت جمعیت هدف بالای ۱۵ سال برای یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۷۸۴ نفر معادل ۹۸ درصد جمعیت انجام شد.

شاه آبادی گفت: در مرحله دوم نیز یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۲۱ نفر فاقد مشکل، ۹۰۵۴ نفر نیازمند مراقبت در منزل و ۱۹ هزار و ۱۱۵ نفر نیازمند ارجاع به مراکز ۱۶ ساعته بودند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر غربالگری مرحله دوم رو به اتمام است و مرحله سوم نیز با تاکید بر افراد بالای ۶۰ سال دارای بیماری‌های زمینه‌ای به زودی و با اعلام وزارت بهداشت اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک در بیرون از منزل، شستشوی مکرر دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضروری رعایت کنند شاهد سیر نزولی بیماری خواهیم بود.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: آبریزش بینی، عطسه، تب و لرز و علائم گوارشی جدیدترین علائم ابتلاء به ویروس کرونا بوده است.