متجاوزان پاسخی به پیشنهادات سازمان ملل نداده‌اند

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 311799|08:41 - 1399/04/14
نسخه چاپی
متجاوزان پاسخی به پیشنهادات سازمان ملل نداده‌اند
عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که کشورهای متجاوز به یمن هیچ چشم اندازی و راهکاری برای حل بحران این کشور ارائه نداده اند.

به گزارشامروله، به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، خاطرنشان کرد: هیچ چشم اندازی برای تحقق صلح در یمن ارائه نشده است.

وی افزود: هیچ چشم اندازی برای تحقق صلح از سوی هیچ یک از کشورهای متجاوز به یمن ارائه نشده است. این در حالی است که ادعاهایی در خصوص ارائه این راهکارها مطرح شده است.

الحوثی همچنین اعلام کرد: فرستاده سازمان ملل به یمن پیشنهاداتی را به کشورهای متجاوز و عناصر وابسته به آنها ارائه کرده اما بعد از گذشت بیش از ۲ ماه هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

وی افزود: ما به پیشنهادات فرستاده سازمان ملل در چارچوب یک سند فراگیر پاسخ دادیم؛ سندی که دربرگیرنده راهکارهای مشروع است.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز، مسئولان انصارالله یمن نسبت به بی توجهی ائتلاف متجاوز سعودی به پیشنهادات مطرح شده برای حل بحران یمن انتقاد کرده بودند.

جنبش انصارالله یمن در تاریخ ۸ آوریل یک سند ملی فراگیر برای توقف جنگ در یمن به سازمان ملل ارائه داد.

در این سند بر توقف محاصره یمن و اتخاذ تدابیر اقتصادی و انسانی در خصوص این کشور تاکید شده است.

همچنین در این سند اعلام شده است که باید روند بازسازی یمن آغاز شده و روند سیاسی میان طرف‌های یمنی برای حرکت به سمت مرحله انتقالی از سر گرفته شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد