آغاز محدودیت‌های کرونایی با خیز این ویروس در کرمانشاه/ 12 شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311805|08:56 - 1399/04/14
نسخه چاپی
آغاز محدودیت‌های کرونایی با خیز این ویروس در کرمانشاه/ 12 شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارد
استاندار کرمانشاه، از اعمال محدودیت‌های ویژه کرونایی در کرمانشاه از امروز شنبه، چهاردهم تیرماه خبر داد.

به گزارشامروله، بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای هر شهرستانی که به وضعیت قرمز برسد محدودیت‌های یک‌هفته‌ای اعمال می‌شود.

آمار مبتلایان به کرونا در کشور همچنان بالا می‌رود، مسؤولان ستاد ملی مقابله با بیماری ویروس کرونا اعلام کردند استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، فارس، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار هستند.

به گفته این مسؤولان، وضعیت ویروس کرونا به گونه‌ای نیست که وضع ابتلا به آن امروز در شهری قرمز و فردا سفید شود و هنوز در اوج مرحله اول شروع کرونا قرار داریم.

کرونا تا روز گذشته به گفته رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، جان 303 هم‌استانی را گرفته است.

محمدی گفت: تعداد متوفیان در کرمانشاه 170 مورد، اسلام‌آباد غرب  23 مورد، جوانرود 16 مورد، هرسین 16 مورد، سنقر و کلیایی 13 مورد، سرپل‌ذهاب 12 مورد، صحنه 12 مورد، گیلان‌غرب 10 مورد، روانسر هشت مورد، کنگاور هفت مورد، پاوه هفت مورد، دالاهو پنج مورد و قصرشیرین سه مورد و ثلاث‌باباجانی یک مورد بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای اپیدمی کرونا تا روز گذشتهتست،2 هزار و 177 نفر از بیماران بستری مثبت بوده است.

استاندار کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه از اعمال محدودیت‌های ویژه کرونایی در کرمانشاه از امروز شنبه چهاردهم تیرماه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در 12 شهرستان استان دوباره محدودیت‌های دوران کرونا در این شهرستان‌ها برقرار می‌شود.

بازوند اشاره‌ای به مصوبات ستاد استانی مبارزه با بیماری ویروس کرونا داشت و افزود: تعطیلی تمام قهوه‌خانه‌ها، تالارهای عروسی، استخرها، سالن‌های ورزشی در سطح استان، ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم در مساجد و حسینیه‌ها، پاساژها و مغازه‌های سطح شهر تنها می‌توانند به کسانی خدمات ارائه دهند که از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند، رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها تنها به صورت بیرون‌بر می‌توانند به همشهریان ارائه خدمات داشته باشند و حق پذیرش مشتری در داخل رستوران ندارند.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی ضمن اینکه خود موظف به استفاده از ماسک و دستکش هستند فقط می‌توانند مسافرانی را سوار کنند که از ماسک و دستکش استفاده کرده باشند و نباید بیشتر از دو نفر در صندلی عقب سوار کنند.

بازوند اضافه کرد: ممنوعیت تجمع بستگان متوفی در آرامستان‌ها، دفاتر پیشخوان، خدمات دولت پلیس+ 10‌، ثبت و اسناد و املاک، خدمات الکترونیک قضایی، دفاتر ازدواج و طلاق و مراکز تعویض پلاک موظف هستند با جدیت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از ارائه خدمات به کسانی که ماسک ندارند، خودداری کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد