در مناقشه با چین؛

استرالیا قانون استرداد مظنونین با هنگ کنگ را لغو کرد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 311860|10:03 - 1399/04/19
نسخه چاپی
استرالیا قانون استرداد مظنونین با هنگ کنگ را لغو کرد
نخست‌وزیر استرالیا در ادامه مداخله‌ در امور داخلی چین، نه تنها قانون استرداد مظنونین با هنگ کنگ را لغو کرد، بلکه از تمدید روادید هنگ‌ کنگی‌هایی خبر داد که اکنون در استرالیا به سر می‌برند.

به گزارشامروله، به نقل از بی‌بی‌سی، استرالیا با این ادعا که قانون چینی امنیت هنگ کنگ، به سلب آزادی از مردم این منطقه منجر خواهد شد؛ پیمان استرداد مظنونین با هنگ کنگ را لغو کرد. این در حالی است که آمریکا و کانادا نیز پیشتر به همین بهانه، توافق‌های مشابه را لغو کرده بودند.

همچنین، اسکات موریسون نخست وزیر کانادا، از تمدید ۵ ساله روادید شهروندان هنگ کنگی خبر داد که اکنون در استرالیا به سر می‌برند- اقدامی که راهگشای اقامت دائم ۱۰ هزار شهروند هنگ کنگی می‌شود که در حال حاضر مشغول کار یا تحصیل در استرالیا هستند.

به گزارش مهر، دولت پکن در راستای حراست از اصل چین واحد که این روزها از سوی آمریکا و شرکایش زیر سوال رفته، اقدام به اعمال قانون امنیتی هنگ کنگ کرد تا مانع از شدت گرفتن جریان‌های جدایی‌طلبانه منطقه شود. جالب آنکه آمریکا و متحدانی چون استرالیا در حالی از لغو قانون استرداد سخن می‌گویند که اعتراضات در هنگ کنگ از حدود یک سال پیش و در واکنش به درخواست چین مبنی بر استرداد مظنونین به دولت مرکزی پکن، شدت گرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد