رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

واکسن ایرانی کرونا تا ۲ ماه آینده وارد فاز انسانی می‌شود

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 311862|10:05 - 1399/04/19
نسخه چاپی
واکسن ایرانی کرونا تا ۲ ماه آینده وارد فاز انسانی می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فاز اولیه آزمایشگاهی واکسن کرونا انجام شده و تا ۲ ماه آینده آزمایش و تزریق انسانی آن انجام خواهد شد.

به گزارشامروله، جلیل کوهپایه زاده در گفتگو باخبرنگارمهر، با اشاره به اینکه در سطحبین‌المللیتحقیقات زیادی بر روی واکسنانجام شدهاست، اظهار کرد: در کشور ما نیز بیش از ۱۰ گروه بر روی تولید واکسن کروناتحقیقمی‌کنند کهفعلاًدو گروهشان بیشتر از بقیه کار را پیش برده‌اند.

رئیسدانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: ترکیبات واکسن چندفازدارد ونوعواکسن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است؛ برخی واکسن‌ها برای ویروس‌هایضعیفکشته شدهاست، برخی دیگر از آنها ترکیبات نوترکیب ویروسی است و برخی همممکناست با متدهایجدیدیساخته شود.

کوهپایه زاده ادامه داد: پیش بینی ما این است که ایران تا فصل پاییز و یا اوایل زمستان بتواند به نمونه‌هایی از واکسن کرونا کهقابل استفادهدر سطحبین‌المللهم باشد، دست یابد.

وی افزود: البتهممکناست این واکسن‌ها وارداتی هم بشود که بسته به زمان دارد و پیش بینی‌های وزارت بهداشت در این خصوص در حال انجام است.امااگر بتوانیم به تولید واکسن در ایران دست یابیم، برای کشورارزش افزودهبالاتری خواهد داشت.

رئیسدانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: دو گروهمحققدر دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال کار بر روی تولید واکسن هستند کهدر حال حاضرفازاولیه آزمایشگاهی آنانجام شدهو به اتمام رسیده است و تقریباً تا یکی دو ماه آینده تزریق و آزمایش انسانی آن انجام خواهد شد.

وی افزود: درصورتموفقیت‌آمیز بودن این مراحل واکسن به تولید انبوه خواهد رسید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد