مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه :

امسال بیش از 18000 تن سیب در "صحنه" تولید می‌شود

سرویس: شهرستانکد خبر: 312018|17:32 - 1399/05/06
نسخه چاپی
 امسال بیش از 18000 تن سیب در "صحنه" تولید می‌شود
پایگاه خبری امروله : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه برآورد کرد، امسال بیش از 18 هزار تن سیب در این شهرستان تولید شود.

به گزارشامروله، اصلان غفاری‌بیستونی ، سطح باغات سیب شهرستان صحنه را 664 هکتار عنوان کرد و افزود: 609 هکتار از باغات سیب این شهرستان بارور بوده و مابقی نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌ است.

 

غفاری‌بیستونی متوسط عملکرد باغات سیب در شهرستان صحنه را 30 تن در هکتار اعلام کرد و افزود: برآورد می‌شود امسال 18 هزار و 286 تن سیب در این شهرستان تولید شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه عمده ارقام سیب تولیدی در شهرستان را گلاب، سیب قرمز و زرد لبنانی عنوان کرد و افزود: سیب زرد تولیدی در این شهرستان از نظر کیفیت جزو محصولات با مرغوبیت بالا بوده، به نحوی که بیش از 90 درصد آن به تهران فرستاده می‌شود. سیب سرتخت و سربرزه این شهرستان هم بازار پسندی بالایی داشته و در کشور شناخته شده است.

 

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون هیچ فرآوری روی سیب های با بازار پسندی پایین و به اصطلاح پادرختی‌ انجام نمی‌شود، گفت: ایجاد یک کارخانه فرآوری مثل واحد کمپوت سازی و یا تولید سرکه در این شهرستان برای فرآوری محصولات با مرغوبیت پایین برای بالا بردن سطح درآمد باغداران و جلوگیری از هدر رفت محصولات ضروری به نظر می رسد.

 

وی با بیان اینکه برداشت سیب گلاب در این شهرستان از اوایل تابستان شروع شده و به تازگی به تمام رسیده، گفت: برداشت سیب قرمز وزرد از 15 شهریور آغاز و تا اواخر مهر ادامه خواهد داشت.