در جلسه نماینده کنگاور در مجلس با دانشجویان بسیجی مطرح شد

پیگیری اعطای زمین ارزان قیمت با مصالح رایگان برای مسکن جوانان کرمانشاهی

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 312058|11:12 - 1399/05/09
نسخه چاپی
 پیگیری اعطای زمین ارزان قیمت با مصالح رایگان برای مسکن جوانان کرمانشاهی
مرصاد نیوز: نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی از پیگیری اعطای زمین ارزان قیمت با مصالح رایگان برای مسکن جوانان کرمانشاهی خبر داد.

به گزارشامروله، نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی به دعوت حوزه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مختلف استان در نشستی که در سالن جلسات دانشگاه پیام نور کرمانشاه با موضوع مشکلات و موانع ازدواج جوانان با حضور دانشجویان بسیجی برگزار شد، حضور یافت.

علی رضایی در این نشست اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که بهتر است نمایندگان تحول را از مجلس شروع کنند و معنای تحول از دید ایشان این بود که نمایندگان در مقابل نظام سلطه و استکبار نهراسند و محکم بایستند و اعلام موضع انقلابی داشته باشند.

نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما پیگیر قانون تسهیل ازدواج در مجلس خواهیم بود، و چون بنده عضو کمیسیون اقتصادی هستم حتماً این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که در نظام امروزی به موازات اقتصاد فرهنگ هم مهم است؛ فرهنگ پیشران هویتی نظام ما است، عنوان کرد: ما در بحث فرهنگ یک کلمه به نام اصالت داریم اگر این کلمه کمرنگ شود، ریشه‌های فرهنگ متزلزل می‌شود.

رضایی خاطر نشان کرد: امروزه متأسفانه ضعف فرهنگی در جامعه ما وجود دارد و دلیل سخت گیری هایی که درون برخی خانواده‌ها می‌شود نیز ناشی از ضعف فرهنگی است.

لزوم تقویت مطالبه گری جوانان / ‏‬تشکیل کمیسیون خانواده در مجلس

این مسئول با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم حس مطالبه گری جوانان را تقویت کنیم و پاسخگوی مطالبات آنها باشیم، ادامه داد: باید اقتصاد بیمار جامعه را با استفاده از ظرفیت‌های موجود جامعه و بخش خصوصی بهبود ببخشیم و از نارضایتی‌های جوانان بکاهیم.

نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر تشکیل کمیسیون خانواده بیان کرد: کمیسیون خانواده موازی کمیسیون‌های دیگر است و وجود آن در مجلس به شدت ضروری است و ما به دنبال پیگیری‌های لازم برای تشکیل این کمیسیون هستیم و احتمالاً این کمیسیون امسال شکل خواهد گرفت.

وی گفت: در مجلس قوانین زیادی وجود دارد که کاربردی نیستند و در متن زندگی مردم تأثیری ندارند؛ ما کمبود قوانین نداریم ولی متأسفانه قوانین کاربردی نداریم مجلس باید قوانین خوب را تصویب کند.

رضایی در ادامه عنوان کرد: مجلس در بحث نظارت تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده است و علاوه بر تصویب قوانین باید نظارت جدی و دقیق بر اجرای قوانین داشته باشد.

وام ازدواج افزایش یابد

این نماینده مجلس در ادامه بیان داشت: قطع به یقین اشتغال و اقتصاد امری پراهمیت در بحث ازدواج جوانان است و باید مشکلات و مطالبات جوانان را حل کرد و نگذاریم که جوانانمان پژمرده شوند.

نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحث مسکن اشاره کرد و گفت: بنده معتقدم که اگر افزایش وام ازدواج سبب افزایش تورم نشود، باید وام ازدواج برای جوانان افزایش پیدا کند تا بتواند جوابگوی نیازهای اولیه زندگی جوانان باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق جلسات و رایزنی‌هایی که با مسئولان کشوری داشتیم، اگر استاندار کرمانشاه زمین ارزان قیمت در اختیار جوانان قرار بدهد، چهار مصالح اصلی ساختمان به صورت رایگان از طرف فتاح رئیسبنیاد مستضعفانبرای ساخت واحد مسکونی در اختیار جوانان خواهد گرفت و بنده به شدت پیگیر این قضیه هستم.

وی در پایان تاکید کرد: نرخ بالای تجرد در جوامع امروز به مشکلاتی اقتصادی و فرهنگی مربوط است و ما با تمام توان خود برای رفع این مشکلات تلاش خواهیم کرد.‌

گفتنی است، در این نشست دانشجویان به ارائه دیدگاه‌ها و دغدغه‌های مختلف خود از جمله تشکیل کمیسیون جمعیت و خانواده در مجلس شورای اسلامی و وظایف این کمیسیون، مشکلات ازدواج ۱۲ میلیون جوان مجرد، مشکلات فرهنگی موجود در جامعه، فرهنگ سازی در میان مردم برای تسهیل در امر ازدواج، مشکلات اشتغال و اقتصادی جوانان پرداختند و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد