در ادامه تناقض‌گویی‌های عامدانه؛

مقام کاخ سفید: احتمال حمله به بندر بیروت را رد نمی‌کنیم

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 312133|13:30 - 1399/05/16
نسخه چاپی
مقام کاخ سفید: احتمال حمله به بندر بیروت را رد نمی‌کنیم
رئیس کارکنان کاخ سفید به رغم عقب‌نشینی ترامپ از اظهارات اولیه‌اش، بر فرضیه تعمدی بودن آتش‌سوزی بندر بیروت پافشاری می‌کند.

به گزارشامروله،  آمریکایی‌ها برای تشویش افکار عمومی جهان در قبال انفجارهای بیروت، بازی جدیدی را آغاز کرده‌اند و عامدانه تناقض‌گویی می‌کنند.

در همین راستا، «مارکمیدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید در گفتگو با کاخ سفید، ترجیح داد به طور ضمنی موضع‌گیری اولیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر اینکه وقایع بند بیروت نتیجه یک حمله بوده است راتائیدکند.

وی در اینبارهمدعی شد: موضوع را ارزیابی می‌کنیم. گزارش اولیه حاکی از آن است که انفجاری رخ داده اما هنوز نمی‌توانیم احتمال اینکه حمله‌ای در کار بوده را رد کنیم.

میدوزهمچنین افزود: امیدواریم که انفجار بیروت صرفاً یک حادثهتاسفبارو نه اقدامی تروریستی باشد اما ما همچنان منتظر تمام اطلاعات در این خصوص هستیم.

این در حالی است که همزمان، ترامپ در واکنش به انتقادهایی که از وی شده بود، از موضع اولیه خود یک گام عقب‌نشینی کرده و می‌گوید در حال حاضر هیچکس نمی‌تواند مشخص کند که این انفجار نتیجه یک حمله بوده است.

وی قبلاً با لحنی که بیشتر رنگ و بوی اطمینان داشت؛ مدعی شده بود: این [انفجار] به نوعی یک بمب بود. من با شماری از بهترین ژنرال‌های ارتش آمریکا دیدار کرده‌ام و به نظر می‌رسد که آنها نیز همین طور احساس می‌کنند. از نظر آنان که بهتر از من می‌دانند، این یک حمله بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد