رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه:

چند قلاده خرس قهوه ای در مزارع بخش دینور دیده شد / جریمه 75 میلیون تومانی شکار خرس

سرویس: شهرستانکد خبر: 312187|07:48 - 1399/05/22
نسخه چاپی
چند قلاده خرس قهوه ای در مزارع بخش دینور دیده شد / جریمه 75 میلیون تومانی شکار خرس
پایگاه خبری امروله :رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه گفت :مبلغ جریمه شکار و کشتن هر قلاده خرس ۷۵ میلیون تومان می باشد.

وحید گودینی در گفتگو باامروله، عنوان کرد :در پی تماسی مبنی بر مشاهده دو قلاده خرس در مزارع حاشیه روستاهای زیبا جوب و شاه مار بخش دینور، سریعا در محل حضور پیدا کرده و طی بررسی شواهد و نمایه های موجود و همچنین عکس هایی که کشاورزان گرفته بودند، حضور حیوان قطعی میباشد.

 

وی ادامه داد : خرس حیوانی حمایت شده بوده که در ایامی نچندان دور در امروله و دالاخانی نیز شاهد حضور آن بوده ایم ولی متاسفانه نسلشان در آن مناطق از بین رفته و چند قلاده خرس مشاهده شده به احتمال زیاد از منطقه حفاظت شده بیستون پایین آمده و وارد مناطق کشاورزی شده اند.

 

گودینی از مردم محلی و کشاورزان درخواست کرد ضمن رعایت احتیاط در مزارع هنگام شب و صبحدم، در صورت مشاهده از هرگونه رفتار هیجانی پرهیز کرده و از حیوان دور شوند. خرس ها معمولا در برخورد با انسان ترسو بوده و محل را ترک میکنند.لذا مراتب را به اداره محیط زیست صحنه یا بخشداری دینور اطلاع دهند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه گفت :خرس ها حیواناتی حمایت شده بوده و مبلغ جریمه شکار و کشتن هر قلاده  خرس ۷۵ میلیون تومان میباشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد