:رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه :

هیات‌های مذهبی متقاضی عزاداری در سامانه بیرق نام‌نویسی کنند

سرویس: شهرستانکد خبر: 312188|07:58 - 1399/05/22
نسخه چاپی
هیات‌های مذهبی متقاضی عزاداری در سامانه بیرق نام‌نویسی کنند
پایگاه خبری امروله :رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه گفت : سامانه‌ای به نام بیرق طراحی و راه‌اندازی شده که هیات‌های مذهبی متقاضی برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر ملزم به ثبت مشخصات خود و دریافت کد رهگیری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سیف الله سبزی در گفتگو باامروله، عنوان کرد : تدبیری که سازمان اندیشیده در خصوص رعایت مصوبات  ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، در قالب ۱۰ دستورالعمل اجرایی در این سامانه بارگذاری شده که مسوولان تمامی هیاتهای حسینی، موظف به امضای تعهدنامه و اجرای آن هستند.

 

وی در ادامه بیان کرد :  مسئولان همه هیات ها به قصد برپایی عزاداری، لازم است علاوه بر نام نویسی در سامانه و دریافت کد عضویت، مجوز خاصی از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کنند و متعهد به اجرای رعایت پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت شوند.

 

حجت‌الاسلام سبزیافزود: هیچگونه اعمال محدودیتی نسبت به ایجاد تفاوت در شهرهای قرمز، زرد، نارنجی و سفید قرار داده نشده است.

 

وی تاکید کرد: طبق مقررات وضع شده ستاد ملی کرونا، اولویت برگزاری مراسم در فضای باز است در غیر این صورت در محلی با ارتفاع حداقل ۶ متر، در مدت زمان یک ساعت، بدون مراسم سینه زنی برگزار شود. 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه گفت : در خصوص وضع مقررات خاص و لزوم اجرای آن، طبق بررسی میدانی سازمان، مدیریت فضای باز برای تنظیم صوت، زیرانداز، محدودیت در تعداد شرکت کننده ها و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، کار مشکلی است.

 

سبزی تاکید کرد: هیات هایی که مدیریت قوی دارند به کمک سایر هیات ها، یک مراسم مطلوب با اجرای تمامی پروتکل های بهداشتی و نظارت دقیق، برگزار کنند.