دهان شویه ها در کاهش ریسک انتقال کروناویروس تاثیر دارند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 312204|10:32 - 1399/05/23
نسخه چاپی
دهان شویه ها در کاهش ریسک انتقال کروناویروس تاثیر دارند

به گزارشامروله، مطالعات محققان دانشگاهروربوخومآلمان نشان می‌دهدکروناویروسهامی‌توانند با استفاده از برخی دهانشویههاغیرفعال شوند.

محققان پی بردند که تعداد زیادی از ویروس‌ها در حفره دهان و گلو برخی بیماران مبتلا بهکووید۱۹ قابل تشخیص است. ازاینرومعتقدند استفاده از دهانشویههامی‌تواند به کاهش میزان ویروس‌ها و احتمال انتقال بیماری در کوتاه مدت کمک کند.

محققان در این مطالعه هشت دهانشویهموجود در بازار آلمان را مورد بررسی قرار دادند.

آنها هردهانشویهرا با ذرات ویروس و یک ماده مداخله کننده مخلوط کردند که برای بازآفرینی اثر بزاق دهان در نظر گرفته شده بود. سپس مخلوط را به مدت ۳۰ ثانیه برای شبیه سازی اثر غرغره کردن،تکاندادند. سپس از سلول‌های Vero E۶، که گیرندهکروناویروسهستند، برای تعیین مقدار ویروس استفاده کردند. محققان به منظور ارزیابی اثربخشیدهانشویهها، قبل از افزودن آنها به کشت سلولی، به جای استفاده ازدهانشویهدهان، سوسپانسیون‌های ویروس را با محیط کشت سلولی ادغام کردند.

تمام نتایج آزمایش شده حاکی از کاهش غلظت اولیه ویروس بود.

محققان تاکید می‌کنند که دهانشویههابرای درمان بیماریکووید۱۹ مناسب نیستند و غرغره کردن با دهانشویهنمی‌تواند از تولید ویروس در سلول‌ها پیشگیری نماید. اما می‌تواند میزان ویروس‌ها را در کوتاه مدت کاهش دهد که در برخی شرایط نظیر دندانپزشکی می‌تواند سودمند باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد