یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

سقوط دولت تکنوکرات لبنان به معنای شکست حزب‌الله نیست

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312209|10:44 - 1399/05/23
نسخه چاپی
 سقوط دولت تکنوکرات لبنان به معنای شکست حزب‌الله نیست
مرصاد نیوز: یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: جنس دولت لبنان تکنوکرات بود که اعضای الله هم در آن حضور نداشتند که نشان دهد این دولت نماد حزب‌الله است و سقوط آن به معنای شکست حزب‌الله باشد.

به گزارشامروله، حنیف غفاری در گفت‌وگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: در کنار توطئه های سیاسی که شاهد اعمال آن در لبنان هستیم ایجاد ناامنی داخلی و تلاش برای براندازی علاوه بر نخست وزیری که استعفا داد درصدد وادار میشل عون رئیس جمهور لبنان به استعفا هستند.

وی افزود: با انواع فشارهای سیاسی علیه بیروت شاهد راه اندازی جنگ تبلیغاتی هدفمندی از سوی دشمنان هستیم که این نبرد تبلیغاتی معطوف به سیاستمداران غربی و در واقع از طرف آنها هدایت می‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در کنار تحرکاتی که در لبنان از سوی دولت‌های آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و رژیم غاصب صهیونیستی انجام می شود، رسانه‌های غربی- صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی که طرفدار جریان صهیونیستی هستند کابینه دیاب را مترادف با سقوط حزب الله می دانند.

غفاری بیان کرد: این پیش فرض کاملاً نادرست است زیرا در جریان تحولات لبنان طی دو سه سال اخیر به ویژه پس از پیروزی حزب الله و جریان مقاومت در انتخابات لبنان شاهد بودیم حزب الله از حق خود گذشت تا دولت تشکیل شود.

وی افزود: همچنین جنس این دولت تکنوکرات بود که اعضای الله هم در آن حضور نداشتند که نشان دهد این دولت نماد حزب‌الله است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: هرچند حزب الله با از خود گذشتگی سبب تشکیل این دولت شد تا بحران سال گذشته به بی دولتی ختم نشود.

وی عنوان کرد: حزب الله از زمان انفجار بندر بیرون که اسناد آن مبنی بر چگونگی توطئه دشمنان مقاومت در آینده نزدیک افشا می‌شود رصد هوشمندانه ای در پیش گرفته و با متانت، سکوت و با اعتماد به نفس تحرکات دشمنان را رصد و بازی آنها را برای افکار عمومی برملا می‌کند.

غفاری خاطرنشان کرد: حزب الله با اقدامات خود درصدد افشای مربع پاریس، تل‌آویو، ریاض و واشنگتن در لبنان است و همچنین به دنبال این است نشان دهد مهره های شناخته شده غرب و رژیم صهیونیستی در لبنان در حال چه اقدامی هستند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: در گام بعدی حزب‌الله متناسب با شرایطی که لبنان شکل خواهد گرفت گام قاطعانه ای برمی دارد.

وی با بیان اینکه حزب الله رصد تاکتیکی و استراتژیکی بسیار هوشمندانه انجام می دهد، افزود: حزب الله بر اساس واقعیات جاری عمل می‌کند و این برخوردهای حزب الله سبب شده تا کنون دشمنان نتوانند در مقابل جریان مقاومت که در لبنان این جریان خاص حزب‌الله و جریان هشتم مارس به عنوان حامیان مقاومت است هستند کاری کنند و بعد از این هم نخواهند توانست انجام دهند.