مدیر کانون بسیج حقوقدانان سپاه صحنه:

مشائره قبل از ازدواج گامی مهم برای کاهش آمار طلاق است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 312212|11:52 - 1399/05/23
نسخه چاپی
مشائره قبل از ازدواج گامی مهم برای کاهش آمار طلاق است
پایگاه خبری امروله : مدیر کانون بسیج حقوقدانان سپاه صحنه گفت : عدم شناخت از یکدیگر نسبت به خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری شریک آینده زندگی‌ تا قبل از ازدواج یکی از عومل طلاق است.

روح الله عادلی  در گفتگو باامروله،  عنوان کرد : در کتاب آسمانی مسلمانان توصیه به طلاق نشده و تمام آیات در جهت محدود کردن افراد برای انجام طلاق و ترغیب ایشان به رجوع و بازگشت می‌باشد و اصل بر رفع اختلافات زناشویی گذاشته است.

 

وی ادامه داد : با وجود این طلاق در قرآن کریم، عملی حرام تلقی نشده و چنانچه امید اصلاح و حفظ کانون زناشویی امکان‏پذیر نباشد، استفاده از این روش به رسمیت شناخته شده است.

 

عادلی اشاره ای به سخن پیامبر رحمت، خاتم انبیاءْ  داشت و گفت : ایشان میفرمایند:هیچ چیز در پیشگاه خدا محبوب تر از خانه ای که به ازدواج، آباد شده باشد نیست و هیچ چیز، در پیشگاه خدا منفورتر از خانه ای که در اسلام، به جدایی (طلاق) ویران شود، نیست.طلاق وقتی منفور است که انسان دارای همسری باشد که اگر صد درصد، مطلوب و ایدآل نیست، ولی هفتاد، هشتاد درصد و حتی بالای پنجاه درصد، مطلوب و ایدآل است و خلاصه، آن چنان است که می شود عمری را با اوگذرانید و از مزایای زندگی مشترک برخوردار شد.

 

 

مدیر کانون بسیج حقوقدانان سپاه صحنه خاطر نشان کرد : مواردی همچون فضای مجازی ، اعتیاد ، خیانت ، تفاوت سنی زیاد ، مسائل مالی ، باور های مذهبی ،ازدواج زودهنگام در طلاق تایر بالایی دارند.

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد