ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها/ سازمان تبلیغات بر فعالیت هیئت های مذهبی نظارت کند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312227|10:40 - 1399/05/25
نسخه چاپی
 ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها/ سازمان تبلیغات بر فعالیت هیئت های مذهبی نظارت کند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های ماه محرم و صفر تاکید کرد.

به گزارشامروله، محمد ابراهیم الهی تبار امروز شنبه در ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا ضمن بیان اینکه تلاش داریم مراسم عزاداری در ایام‌محرم و صفر به بهترین شکل ممکن در استان برگزار شود، اظهار داشت: به این منظور باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود تا از سلامت و جان مردم حفاظت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی استان و شهرستانها متولی برگزاری و نظارت بر فعالیت هیئت های مذهبی است.

وی خاطر نشان گرد: بر این اساس هیئت های مذهبی با مجوز از تبلیغات اسلامی و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی مراسمات خود را برگزار می کنند.

این مسئول با بیان اینکه در این مراسمات لازم است عزاداران با گذاشتن ماسک و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در مراسمات شرکت کنند، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ستاد مدیریت و پیشگیری کرونا در جریان‌برگزازی مراسم عزاداری هرگونه پذیرایی ممنوع است و نذورات در قالب مواد غذایی خشک باید توزیع شود.

الهی تبار همچنین گفت: از صدا و سیما و رسانه های استان انتظار داریم جهت اقناع سازی و آگاهی بخشی مردم تمام تلاش خود را بکار بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری کنکور سراسری طی هفته جاری اشاره کرد و بیان داشت: کنکور سراسری طی روزهای ۲۹، ۳۰ و۳۱ مرداد و همچنین یکم شهریور برگزار می شود که در روز جمعه با ۲۸ هزار شرکت کننده اوج ازدحام را داریم لذا باید تمهیدات لازم برای این روزها در نظر گرفته شود.

وی افزود: برنامه ریزی لازم به منظور حفظ سلامت داوطلبان در آزمان سراسری اندیشیده شده است و ظرفیت حوزه های امتحانی برای برگزاری کنکور را ۲ برابر در نظر گرفتیم.