تبعات کم خوردن میوه و سبزیجات در بین کودکان و نوجوانان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 312299|08:38 - 1399/06/05
نسخه چاپی
تبعات کم خوردن میوه و سبزیجات در بین کودکان و نوجوانان
یک متخصص تغذیه، نسبت به تبعات مصرف کم سبزیجات و میوه ها در بین کودکان و نوجوانان هشدار داد.

به گزارشامروله، احسان حجازی، با بیان این مطلب که طی دهه اخیر نحوه تغذیه در جوامع بشری تغییر کرده و ایران در دوره‌ای قرار گرفته که تغذیه ناسالم غرب شایع است، گفت: تغییراتی که به دلیل پیشرفت صنعت مواد غذایی و غذاهای فرآیند شده بیشتر استفاده می‌شود، از جمله غذاهایی مانند نوشابه، نوشیدنی‌های گازدار وفستفودهاکه حاوی انرژی بالا و میزان قند و اسیدهای چرب اشباع فراوان هستند اما میزان ویتامین و املاح ضروری ناکافی دارند. مصرف بیش از حد این مواد غذایی می‌تواند موجب اضافه وزن و چاقی شود.

وی، چاقی را از عوامل بروز بیماری‌های دیابت، سرطان، قلب و عروق و فشار خون دانست که متأسفانه میزان شیوع بیماری‌های مزمن را نسبت به گذشته افزایش داده است.

عضو هیأت علمی گروه تغذیه بالینی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بیان داشت: درصد زیادی از کودکان در کشور دچار اضافه وزن هستند که متأسفانه این چاقی در کودکی و نوجوانی با چاقی در بزرگسالی ارتباط دارد.

حجازی گفت: مصرف سبزیجات به همراه غذا به افزایش احساس سیری و تناسب اندام کمک می‌کند. اما مصرف این مواد غذایی نسبت به گذشته کمتر شده است.

عضو هیأت علمی گروه تغذیه بالینی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: مصرف کم سبزیجات و میوه‌ها موجب شده تا ویتامین و املاح معدنی ضروری کافی به بدن افراد نرسد و دریافت میزان مواد مغذی که به رشد کودکان و نوجوانان کمک می‌کند، کمتر باشد. ویتامین‌ها و املاح در میوه‌ها و سبزیجات به وفور یافت می‌شوند که میزان مصرف آن در کشور به خصوص در بین کودکان و نوجوانان کم است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد