صفر هم برای نمره دولت در بخش مسکن زیاد است/ نباید حسرت یک مسکن ۵۰ متری به دل مردم بماند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312498|14:31 - 1399/06/24
نسخه چاپی
 صفر هم برای نمره دولت در بخش مسکن زیاد است/ نباید حسرت یک مسکن ۵۰ متری به دل مردم بماند
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید مردم این همه دغدغه داشته باشند و تمام عمر حسرت یک مسکن ۵۰ متری به دلشان بماند.

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: از جمله ایراداتی که در صدر مسائل اقتصادی وجود دارد و هرچه دلسوزان از نخستین سال تشکیل این دولت از دید دلسوزی و همراهی و همکاری برای رفع مشکلات مردم نکاتی را گفتند و متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت، بی توجهی دولت به مسکن مهر بود.

وی افزود: از جمله مصادیق بی‌توجهی دولت به مسکن مهر سخن وزیر مربوطه در روزهای نخست بود که از مسکن مهر به عنوان یک پروژه مزخرف نام برد.

مصری خاطرنشان کرد: از آنجا که به جای دیدگاه مردمی دیدگاه سیاسی حاکم بود، مسکن را هم سیاسی کردند و امروز شاهد این افزایش بی‌جهت در قیمت مسکن هستیم به گونه‌ای که افرادی که قبلا امیدوار بودند مسکن مهر می تواند مشکل اجاره نشینی آنها را حل کند امیدشان را از دست دادند و اکنون با ده‌ها برابر آن قیمت‌ها نمی‌توانند صاحب مسکن شود.

گناه دولت نابخشودنی است

وی افزود: این گناه نابخشودنی دولت با ظلمی که به مسکن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه کرده به طوری که به این زودی ها نمی توانند از اجاره‌نشینی نجات پیدا کنند آن هم با رقم های سرسام آور که حداقل ۷۰ درصد درآمدشان را باید به اجاره مسکن نامناسب بدهند، قابل بخشش نیست.

مصری خاطرنشان کرد: عذر بدتر از گناه دولت این بود که هیچ طرح جایگزینی هم برای مسکن مهر در نظر نگرفته بودند درحالی که اصولاً هنگامی که با موضوعی مخالفت می شود باید طرحی بهتر از آن را در دست داشت اما دولتمردان هیچ ایده ای نداشتند. آنها ۷ سال کشور را معطل کردند و متاسفانه امروز شاهد اثرات منفی آن در اقشار جامعه هستیم.

وی افزود: مسکن مهر هایی که ۸0  و ۹0 و حتی 100 درصد آن تکمیل شده بود و تنها به فضای جانبی، آب، مدرسه یا خانه بهداشت نیاز داشتند، در آنها تعلل شد به گونه ای که درحال حاضر پروژه های زیادی در استان کرمانشاه وجود دارد که به دلیل سیاست‌های غلطی است که در وزارت راه و شهرسازی طی سال های اخیر و در دوران شش ساله مسئولیت وزیر قبلی شاهد آن بودیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز هم در مسکن مهر با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: در حال حاضر مسکن مهر چشمه سفید فاقد آب است، تکلیف مسکن مهر جهادکشاورزی هم مشخص نیست، مسکن مهر سپاه نیز دارای مشکلاتی است و مسکن مهر بهزیستی، سجادیه و دانش به دلیل کم لطفی از مشکلاتی رنج می برند.

فکر می کنم تعطیلی کارهای مفید برای مردم عمدی بوده است

مصری گفت: وزیر سابق جای هیچ بحثی را برای اینکه ذره‌ای کارنامه اش برای کشور اثراتی داشته باشد،  نگذاشته است؛ البته بنده فکر نمی‌کنم اینها اتفاقی بوده بلکه فکر می کنم اینکه کارهای مفید به حال مردم تعطیل شود، عمدی بوده و یکی از آنها مسکن مهر بود که تعطیل شد و بعدها هم شاهد بودیم می خواستند طرح بنزین و کارت سوخت را حذف کنند و مشکلی جدی برای کشور ایجاد کنند که مجلس با طرحی دو فوریتی مانع این اقدام و دیگر اقدامات آنها شد.

وی عنوان کرد: مسکن مهر یک الگوی موفق بود و از همان ابتدا که بنده به عنوان وزیر رفاه عضو شورای عالی مسکن کشور بودم تلاش‌های زیادی برای آن انجام شد و در واقع تصمیمی خلق الساعه نبود بلکه حدود ۷ سال طول کشید که عوامل موثر در ساخت مسکن شناسایی شدند که یکی از اساسی‌ترین آنها قیمت زمین بود.

مصری خاطرنشان کرد: آن زمان بررسی ها نشان می داد بیش از ۵۰ درصد هزینه مسکن و در مواردی بیش از ۷۰ درصد مربوط به زمین است که تدابیری اندیشیده شد تا قیمت زمین از مسکن حذف شود.

وی افزود: مسکن مهر قرار ۹۹ ساله به صورت اجاره بود که دولت قبلاً در نظر داشت پس از اینکه سر و سامان گرفت با مصوبه‌ای که از دولت یا مجلس اخذ می کند هزینه زمین را برای کمک به مردم رایگان کند زیرا ما برای مردم کشور دیگری مسکن نمی سازیم بلکه برای مردم کشور خودمان مسکن می سازیم.

معلوم نیست طرح مسکن اجتماعی چه اندازه نتیجه بخش باشد

نماینده مردم کرمانشاه خاطرنشان کرد: نباید مردم این همه دغدغه داشته باشند و تمام عمر حسرت یک مسکن ۵۰ متری به دلشان بماند  در حالی که ۴۰ سال از انقلاب گذشته این حداقل خدمتی بود که می شد به مردم ارائه کرد اما به جای اینکه از  مسکن مهر حمایت شود مانع آن شدند.

مصری با بیان اینکه امروزه شاهد هستیم چه وضعیتی در کشور پیش آمده، تصریح کرد: پس از هفت سال طرح مسکن اجتماعی و ... را عنوان می کنند که معلوم نیست چه اندازه نتیجه‌بخش باشد آن هم در سالی که این دولت مسئولیتی نخواهد داشت و قطعاً مسکن یکسال و شش ماه نیز تکمیل نخواهد شد بنابراین تمام مشکلات آن به دولت بعدی منتقل می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به عملکرد دولت در بخش مسکن در طول ۷ سال نمره دهیم صفر می دهیم که البته نمره صفر هم زیاد است بلکه عدد، بسیار منفی خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد