روحانی در هیئت دولت:

پیروزی هفته آینده ملت ایران مقابل آمریکا را پیشاپیش تبریک می‌گویم

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 312521|11:44 - 1399/06/26
نسخه چاپی
پیروزی هفته آینده ملت ایران مقابل آمریکا را پیشاپیش تبریک می‌گویم
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روز شنبه و یکشنبه هفته آینده، روز پیروزی ملت ایران و شکست مفتضحانه آمریکا در اجرای مکانیزم ماشه است، گفت: من پیشاپیش پیروزی هفته آینده ملت ایران را تبریک می‌گویم.

به گزارشامروله، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز( چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت ضمن طلب شفای عاجل برای همه جانبازان و سربلندی برای همه آزادگان اظهار داشت: ملت ما روزهای بسیار سختی را در سال ۵۹ پیش روی خود دید و آن یک توطئه عظیم بین المللی و البته به ظاهر توسط یک ارتش همسایه بود اما در باطن همه قدرت های شرق و غرب در برابر ملت ایران توطئه کردند و مردم ما توانستند در برابر مدرن ترین سلاح‌های آنها به پیروزی برسند. در حالی‌که ما در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک سلاح معمولی را نتوانستیم از کشوری خریداری کنیم. البته برخی اقلام مهماتی را از بعضی‌ها خریداری می‌کردیم که بعد خودمان در داخل خودکفا شدیم.

وی عنوان کرد: اما تجهیزات سلاخی به ما ندادند. اروپا، آمریکا، شوروی آن زمان، شرق و غرب و تقریبا دنیای عرب آن روز همه پشت ظالم و متجاوز رفتند و ملت ما در این تجاوز با صبوری دلیرانه ایستاد و مقاومت کرد و به پیروزی دست یافت.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: به اعتقاد من امروز هم باید به همان حبل متین و ریسمان الهی و همان مسیر صبر و مقاومت و ایستادگی توسل بجوئیم. همانطور که در طول این سه سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ در سخت‌ترین شرایط تحریمی مردم ما ایستادگی و مقاومت کردند.

روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که در این توطئه در اولین قدم ما را به فروپاشی اقتصادی برسانند، گفت: آن‌ها فکرشان این بود که ما در خرداد و تیر به این فروپاشی می‌رسیم. بعد به دنبال آن بودند در مرداد ما را به سمت فروپاشی اجتماعی ببرند و در پایان فصل پاییز ما را به فروپاشی امنیتی برسانند و به تعبیر خودشان در ۲۲ بهمن وارد کشور شده و بر کشور ایران مسلط شوند. یک چنین فکر خام و کودکانه‌ای در ذهن کاخ سفید بود.

وی اضافه کرد: آنچه اهمیت دارد اینکه ملت ما در تمام این مراحل نگذاشن از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و امنیتی به هدفشان برسند البته مردم را در فشار اقتصادی قرار دادند.

رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی‌ها قبلا توطئه جدید و قطعنامه‌ای را آماده کردند و به شورای امنیت سازمان ملل بردند که نگذارند تحریم تسلیحاتی ایران پایان بپذیرد و خواستند این تحریم پایان پذیرد که ناموفق بودند و شکست خوردند و تمام شد.

روحانی تاکید کرد: آمدند شکست بعدی را تجربه کنند و آن اینکه از مکانیزم ماشه استفاده کنند. تمام دنیا می‌دانند مکانیزم ماشه برای آنهایی است که عضو برجام هستند و مشارکت دارند و داخل برجام هستند. کسی که برجام را خائنانه و به عنوان بدترین توافق تاریخی آمریکا دانسته، از این برجام خارج شده و هر چه فحش عالم بوده نثار برجام کرده و دیگران را تشویق کرده که از برجام خارج شوند و در برابر قطعنامه شورای امنیت ایستادگی کرده و هر کسی که قطعنامه شورای امنیت را اجرا کرده به دنبال تنبیه آن رفته است، حال می‌خواهد از این مکانیزم استفاده کند.

وی تصریح کرد: چنین آدمی روشن است صلاحیت انجام چنین کاری را ندارد. این پروسه یک ماهه است و پایان شهریور این پروسه تمام می شود. آمریکا خوشبختانه نتوانست این پروسه را آغاز کند و این از پیروزهای مهم و تاریخی ایران است. آمریکا می خواهد علیه ملت ایران توطئه‌ای کند که از آغاز نمی‌تواند و حتی نمی تواند یک قدم بردارد.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: همه اعضای شورای امنیت مخالفت کردند. سه کشور اروپایی در سطح سفرا به صراحت مخالفت کردند، چین و روسیه که پیش قدم بودند با زبان واضح مخالفت کردند، بقیه اعضای شورای امنیت هم مخالفت کردند. بنابراین آمریکا تنها ماند و حالا این آمریکای تنها و رسوا در این ماجرا به دنبال آن است که روز شنبه و یکشنبه برای خود شادمانی درست کند. بگوید من موفق شدم. چطور موفق شدی؟ تو که اصلا نتوانستی آغاز کنی و یک عضو را با خود همراه کنی و یک قدم هم برداری.

روحانی با بیان اینکه روز شنبه و یکشنبه آینده، روز پیروزی ملت ایران و شکست مفتضحانه آمریکا است، گفت: من پیشاپیش پیروزی هفته آینده ملت ایران در مقابل آمریکا را تبریک می‌گویم.

ادامه دارد...

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد