اعلام نتایج بررسی مصرف مواد غذایی و خوراکی در ایران

سرویس: اجتماعیکد خبر: 312535|13:33 - 1399/06/26
نسخه چاپی
اعلام نتایج بررسی مصرف مواد غذایی و خوراکی در ایران
سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، از اعلام نتایج طرح بزرگ بررسی «مصرف» در کشور تا ۴ ماه آینده خبر داد.

به گزارشامروله، جلال الدین میرزای رزاز، در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با سازمان شیلات کشور، گفت: یکی از کارهایی که در انستیتو انجام می شود، محاسبه سالانه مصرف در کشور است که نتایج آن برای برنامه ریزی های بعدی به سازمان ها و وزارتخانه های ذیربط ارایه می شود.

وی افزود: علاوه بر این در حال آماده سازی برای برگزاری پنجمین دوره طرح بزرگ بررسی مصرف هستیم که ۹۵ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم طی چهار ماه آینده نتایج آن را استخراج و در اختیار وزارتخانه ها قرار دهیم.

سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور بیان داشت: در واقع جزئی ترین مسائل خوراکی و تغذیه ایرانی در این کار ملی و بزرگ مورد بررسی قرار می گیرد که می تواند در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های وزارتخانه های مرتبط اثرگذار باشد.

رزاز در ادامه به سرانه مصرف آبزیان در کشور اشاره کرد و بیان داشت: سرانه مصرف آبزیان در کشورهای اروپایی ۲۰ تا ۲۲ کیلوگرم است و در ایران این میزان از ۱۰ به ۱۲ کیلوگرم رسیده که نشان می دهد ریل گذاری ها در سال های گذشته به درستی انجام شده است و باید به شکل انسجام یافته به سمت افزایش سرانه مصرف آبزیان حرکت کنیم.

سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور تصریح کرد: ایران در خصوص برنامه های منطقه ای و فرامنطقه ای جزو کشورهایی هستیم که در پایگاه تغذیه و غذا قرار گرفته ایم و رقابت شدیدی بین ایران، عراق و عربستان وجود دارد.

وی گفت: انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور به عنوان قدیمی ترین نهاد آموزش و پژوهش در حوزه تغذیه فعالیت داشته و آمادگی دارد که زمینه همکاری ها در موضوعات علمی را با شیلات فراهم کند.

سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور تعداد دانشجویان انستیتو و دانشکده را ۸۰۰ نفر در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانست که از این تعداد ۸۰ تا ۱۰۰ دانشجو شامل مقطع PHD هستند.

رزاز درباره تفاهم نامه همکاری مشترک بین انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشو و سازمان شیلات کشور گفت: یکی از اقداماتی که در تفاهم نامه به آن اشاره شده است، تعیین ارزش غذایی آبزیان و سایر ماهیان است که در سال های گذشته نیز بوده و طی دو سال گذشته در جدول ترکیبات محاسبه شده است. اما نمی تواند به عنوان مجموعه کامل از انواع آبزیان در کل کشور جهت بررسی ها و مطالعات بعدی کار کرده است.

وی افزود: آلودگی آب یکی از نگرانی های مردم است که این آمادگی وجود دارد تا در این مورد اقداماتی شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد