در واکنش به مناظره ترامپ و بایدن؛

ریچاردهاس:ته‌مانده نفوذ جهانی آمریکا به باد رفت

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 312655|10:20 - 1399/07/09
نسخه چاپی
ریچاردهاس:ته‌مانده نفوذ جهانی آمریکا به باد رفت
رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا مدتی که به تماشای جدال انتخاباتی ترامپ و بایدن گذراند؛ بدترین دقایق عمر خود را توصیف کرد و گفت آنها باقی‌مانده نفوذ جهانی آمریکا را تضعیف کردند.

به گزارشامروله،  نخستین مناظره «جوبایدن» و «دونالد ترامپ» نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خاتمه یافت حال آنکه از هم‌اکنون گمانه‌زنی‌ها و واکنش‌ها درباره محتوا و عملکرد هر یک از آنها به موضوعی داغ بدل شده است.

در همین رابطه، «ریچاردهاس» رئیس اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی در پیامی توئیتری نوشت: امیدوارم آن‌طور که مارشال مکلوهان(فیلسوف کانادایی) گفته؛ همه جهان به تماشای این مناظره ننشسته باشند چراکه در این صورت باقی‌مانده نفوذ آمریکا در جهان نیز تضعیف می‌شود و آرمان دموکراسی به مخاطره می‌افتد.

وی در پیام دیگری نوشت: (این مناظره) ناامیدکننده‌ترین،مایوس‌کننده‌ترینو ناراحت‌کننده‌ترین ۹۰ دقیقه عمرم بود. اگر نگران آینده این کشور نبودید، به تماشای آن نمی‌نشستید.

واکنش توئیتریهاسدر حالی است که طی مناظره، طرفین بارها یکدیگر را به دروغگویی متهم کردند حال آنکه درتائیدیا رد اتهام‌های آنها، شبکه سی‌بی‌اس، در بسیاری موارد به اظهارات هر دو نفر آنها (بایدنو ترامپ) عنوان «کذب» یا «گمراه‌کننده» اطلاق کرد.