در گفتگوی مرصاد با نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد:

تشریح مشکلات موجود در آزمون استعدادهای درخشان/ با متخلفان برخورد شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312668|11:42 - 1399/07/10
نسخه چاپی
تشریح مشکلات موجود در آزمون استعدادهای درخشان/ با متخلفان برخورد شد
مرصاد نیوز: نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تشریح مشکلات موجود در آزمون استعدادهای درخشان گفت: با متخلفینی که تخلف عمدی یا غیرعمدی در فرایند آزمون داشتند، برخورد شد.

به گزارشامروله، محمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،   اظهار داشت: یکی از سوالاتی که از وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پرسیده شد مشکلات مربوط به برگزاری آزمون استعدادهای درخشان بود.

وی افزود: در این آزمون هم ایراداتی در طراحی سوال وجود داشت و هم در نوع تاثیر اوراق به گونه‌ای که برخی سوالات پایه های مختلف دارای پاسخ های صحیح مشابه بودند.

وحیدی تصریح کرد: در نهایت با توجه به اینکه موضوع مطرح شده بود وزارتخانه، مسئول استعدادهای درخشان را تغییر داد و با لحاظ ایراداتی در اجرا و طراحی گروه جدید موضوع را بررسی کرد.

وی عنوان کرد: در بررسی ها سوالاتی که در فرآیند آزمون تاثیر داشت تغییر داده شد و افراد جدید به پذیرش شدگان اضافه شدند.

وحیدی خاطرنشان کرد: در واقع مشکل افرادی که در آزمون شرکت کرده بودند و احتمال حذف آنها با نوع سوالات اشتباه وجود داشت حل شد و با این روش اوراق این افراد مجددا بررسی و مورد تایید قرار گرفت تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی افزود: این موضوع آمار پذیرش شدگان را بر اساس آن تغییراتی که نسبت به این افراد داده شد افزایش داد و در نهایت  اسامی افراد به استانها اعلام شد.

وحیدی خاطرنشان کرد: همچنین در فرآیند برگزاری آزمون با متخلفینی که تخلف عمدی یا غیرعمدی داشتند، برخورد شد.

وی عنوان کرد: تغییرات زمان برگزاری آزمون تابعی از جریانات واقع شده در طول سال از جمله شیوع بیماری کرونا بوده است و به تنهایی به آموزش و پرورش مربوط نبوده البته کرونا بر روی برگزاری آزمونهای مختلف اثراتی داشته اما به این معنا که باعث شود حقی از فردی ضایع شود نباید این اتفاقات رخ می داد.

وحیدی گفت: در نهایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی فرصتی را در اختیار وزارتخانه قرار داد تا لیست نهایی افراد را بررسی و اعلام کند و اگر  نیازمند است کمیسیون آموزش در وزارتخانه یا سمپاد حضور پیدا کند و بررسی میدانی را در این فاصله زمانی انجام دهد.