کروناویروس تا ۹ ساعت روی پوست انسان زنده می ماند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 312785|12:27 - 1399/07/21
نسخه چاپی
کروناویروس تا ۹ ساعت روی پوست انسان زنده می ماند

به گزارشامروله، محققان دانشگاه کیوتو ژاپن دریافتندکروناویروسعامل بیماریکووید۱۹ بر روی پوست انسان حدود ۹ ساعت باقی می‌ماند درحالیکه مدت بقای ویروس آنفلوانزا بر روی پوست تنها حدود ۲ ساعت است.

همچنین مشخص شد هر دو ویروس بر روی پوست انسان از طریق ضدعفونی کننده‌های دست و همچنین با شستشوی مناسب با صابون به سرعت غیرفعال می‌شوند.

دکتر «ریوهیهیروس»، سرپرست تیم تحقیق، در اینبارهمی‌گوید: «این مطالعه نشان می‌دهد که ریسک انتقالکروناویروساز طریق پوست بسیار بالاست چراکه مدت زمان بقای آن بر روی پوست انسان در مقایسه با ویروس آنفلوانزا به مراتب بیشتر است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «یافتههایاین مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که ضدعفونی مناسب دست‌ها در پیشگیری از شیوعکروناویروسبسیار مهم است.»

مطالعات قبلی نشان داده بودند کهکروناویروسبر روی سطوح مختلف طول عمر متفاوتی دارد. به عنوان مثال، بر روی سطوح مسی تا ۴ ساعت، بر روی سطوح پلاستیکی و استیل بالغ بر ۷۲ ساعت و بر روی مقوا بالغ بر ۲۴ ساعت باقی می‌ماند.

یافته جالب دیگر این بود زمانی کهکروناویروسبا ذرات ناشی از سرفه یا عطسه همراه باشد، حتی تا ۱۱ ساعت هم بر روی پوست زنده می‌ماند.

با این حال، همکروناویروسو هم ویروس آنفلوانزا ۱۵ ثانیه بعد از استفاده از ضدعفونی کننده دست حاوی اتانول ۸۰ درصد غیرفعال می‌شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد