عضو مجمع‌ نمایندگان استان کرمانشاه در گفتگو با مرصاد:

شفافیت آرای نمایندگان مجلس در مسائل کلان کشور ضروری و مطلوب است/ تشریح برخی از معایب طرح

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312812|12:47 - 1399/07/23
نسخه چاپی
 شفافیت آرای نمایندگان مجلس در مسائل کلان کشور ضروری و مطلوب است/ تشریح برخی از معایب طرح
مرصاد نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان در نوبت طرح در مجلس قرار دارد، گفت: اجرای این طرح در مسائل کلان کشور ضروری و مطلوب است.

به گزارشامروله، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  اظهار داشت: طرح شفافیت آرای نمایندگان در نوبت طرح در مجلس قرار دارد.

وی افزود: عموم نمایندگان مجلس با این طرح موافق هستند با این حال طرح شفافیت آرا نباید سبب ایجاد هجمه علیه نمایندگان مجلس شود.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: باید میان نظر کارشناسانه و طرح شفافیت آرا تفکیک قائل شد زیرا ممکن است در برخی موارد اظهار نظر کارشناسی به مذاق عده ای خوش نیاید اما نباید سبب وارد شدن هجمه علیه نمایندگان شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله معایب طرح شفافیت آرای نمایندگان این است که برخی از نمایندگان در آینده از اظهار نظرهای کارشناسانه بیمناک خواهند شد.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرشان کرد: همچنین اگر صنفی برای پیگیری مطالبات درب مجلس تجمع کند و نماینده ای مخالفت کند هجمه همگان علیه نمایندگان ایجاد می شود درحالی که باید متناسب با شرایط کشور درباره این موضوعات تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: طرح شفافیت آرا در مسائل کلان کشور ضروری و مطلوب است اما در مسائل ریز و جزئی آفت نظام خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: شفافیت آرا در مسائل جزیی سبب می شود برخی افراد ناخودآگاه مورد هجمه قرار گیرند و برخی هم با بوقهای تبلیغاتی بزرگی که دارند افراد را تخریب کنند.

وی افزود: نباید به سمتی پیش رفت که نمایندگان باب میل عده ای سخن بگویند یا به فشارهای بیرونی چشم بدوزند و آن را معیار قرار دهند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد