اجرای طرح سفیران فرهنگ ترافیک همزمان با آغاز هفته ناجا

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 312833|08:21 - 1399/07/27
نسخه چاپی
اجرای طرح سفیران فرهنگ ترافیک همزمان با آغاز هفته ناجا
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، از اجرای طرح سفیران فرهنگ ترافیک همزمان با آغاز نخستین روز از هفته ناجا خبر داد.

به گزارشامروله، 

سردار محمدحسین حمیدی، در گفتگو باخبرنگار مهر، با اشاره به مطالبه جامعه هنرمندان، ورزشکاران و افرادی که در جامعه مقبولیت دارند و به نوعی چهره شناخته شده محسوب می‌شوند از پلیس راهور اظهار کرد: جامعه هنرمندان، ورزشکاران و افراد مؤثر در جامعه به منظور فرهنگ سازی در موارد مربوط به تخلفات و علائم رانندگی بارها به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کردند و درخواست داشتند تا همراه پلیس باشند.

وی افزود: ما هم از این ظرفیت استفاده کردهایمو در اولین روز از هفته ناجا اعلام می‌کنم که برخی از این افراد قرار است تحت عنوان «سفیران فرهنگ ترافیک» پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ را در امر آموزش همگانی یاری کنند.

هدف سفیران فرهنگ ترافیک اصلاح رفتار ترافیکی است

رئیس پلیس راهورفاتبگفت: این افراد قرار است حرف‌هایی را که کاربران ترافیکی برای بهبود فرهنگ ترافیکی‌شان نیاز دارند در قالب مصاحبه، تیزر، کلیپ و دیگر موارد بیان کنند. هدف ما هم این است که برخی نکات را در قالب تلنگرهایی به کاربران ترافیکی یادآوری کنیم.

سردار حمیدی تصریح کرد: البته ما توقع داریم که مردم پیام این سفیران را بگیرند و رفتارهای ترافیکی‌شان اصلاح شود.

فرهنگ سازی نخستین گام اصلاح رفتار است

وی با اشاره به رویه تغییر رفتار در جوامع دیگر گفت: در نگاه اول برای تغییر رفتار هر ارگان یا نهاد نیاز به فرهنگ سازی دارد تا رفتار مدنظر در فرد نهادینه شود و آن رفتار برای مردم جا بیفتد و به صورت عادت دربیاید.

رئیس پلیس راهورفاتببا اشاره به رویه تغییر رفتار در مباحث نظامی و انتظامی مانند تخلفات رانندگی گفت: راه حل دیگر که در اکثر جوامع اجرا می‌شود، بالا بردن هزینه تخلف است. رفتارهایی مانند سوار کردن سامانه‌های نظارتی در شبکه معابر، اعمال تخلفات با هزینه‌های سنگین و تذکر دادن پی در پی رفتارهای کم خطراست.

بالا بردن هزینه جرم هم می‌تواند تأثیر گذار باشد

وی گفت: خیلی از جوامع اعتقاد دارند که با فشار و زور می‌توان یک اصلاح رفتار ایجاد کرد. پل صدر نمونه ساده این مثال است که در شهر خودمان با آن مواجه هستیم. بسیاری از شما مشاهده کردهایدکه در بالای پل صدر کاربران ترافیکی رفتارهای منظمی دارند، چرا که سامانه‌های نظارتی در آنها بسیار است اما همان کاربران در پایین پل صدر رفتارهای غیرمعقول ترافیکی دارند.

از هنرمندانی که خط قرمزها را رعایت می‌کنند کمک گرفتهایم

سردار حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: همان طور که گفتم ما از افرادی که در جامعه به نوعی مشهور هستند و رفتار درست ترافیکی دارند در طرح سفیران فرهنگ ترافیک کمک گرفتهایمتا با کمک آنها، رفتارهای غلط ترافیکی را اصلاح کنیم. البته ما از افرادی کمک گرفتهایمکه خودشان مقابل جامعه و خط قرمزهای جامعه ایستادگی نکردهاند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد