فشار زیادی بر مردم وجود دارد/دولت باید کاری کند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312834|08:26 - 1399/07/27
نسخه چاپی
 فشار زیادی بر مردم وجود دارد/دولت باید کاری کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر فشار زیادی بر روی مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه وجود دارد و همه باید تلاش کنیم این فشار کاهش یابد.

به گزارشامروله، 

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، درباره مشکلات ناشی از شیوع کرونا به ویژه رکود اقتصادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در راستای مقابله با کرونا اجازه در اختیار قرار دادن یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به دولت را دادند از سوی دیگر دولت تاکنون از مجلس درخواستی نداشته که مجلس مخالفتی کند.

وی افزود: کرونا دو قسمت دارد؛ بخشی مربوط به برنامه‌های دولت است که منوط به رفتارهای مردم خواهد بود بنابراین با رعایت پروتکل های بهداشتی بخش متاثر از کرونا در اقتصاد هم خود را بازیابی خواهد کرد.

مصری تصریح کرد: هنگامی که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نکنند کرونا تولید و تکثیر می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر همه مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند موج شیوع کرونا کاهش خواهد یافت و در آن صورت می‌توان فعالیت‌ها را در جامعه افزایش داد و در واقع جدای از گرانی ها چرخش اقتصادی برقرار خواهد شد.

وی عنوان کرد: رعایت مقررات کرونایی همانند رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است اگر همه آن را رعایت کنند به سلامت عبور خواهیم کرد اما اگر چند نفر رعایت کنند اما بقیه انجام ندهند وضعیت بحرانی حادث خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمانشاه پروتکل های بهداشتی رعایت نمی‌شود، گفت: در صورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی پرستار، پزشک و بیمارستانها باید برای پذیرش بیماران کرونا اختصاص یابند و منابع کشور باید صرف عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شود زیرا بیماران هزینه‌هایی دارند و درآمدها باید برای درمان کرونا هزینه شود.

مصری گفت: جدای از مسائل و مشکلات اقتصادی دولت که از قبل هم بوده و اکنون تشدید شده اگر پروتکل های بهداشتی رعایت شود فشارها کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر برنامه‌های مختلفی در رابطه با اعمال مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس در دست انجام است، افزود: دولت باید بخواهد کاری کند زیرا تاکنون لایحه‌ای را برای بهبود وضع موجود به مجلس ارائه نکرده است که با آن مخالفت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنها لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارائه شده و مجلس با آن مخالفت کرده تفکیک وزارتخانه بوده که علت مخالفت مجلس این بوده درصورت تفکیک هیچ کدام از وزرا پاسخگوی مردم نخواهد بود.

مصری تصریح کرد: درحال حاضر فشار زیادی بر روی مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه وجود دارد و همه باید تلاش کنیم این فشار کاهش یابد.

وی افزود: در این راستا پس از چند ماه پیگیری، ماه گذشته موفق شدم به حساب هر یک از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کرمانشاه ۲۵۰ هزار تومان واریز شود.

مصری همچنین از افزایش حقوق رزمندگان معسر به یک میلیون تومان خبر داد و گفت: این اقدامات به این منظور که اقشار ضعیف آسیب کمتری  ببینند انجام گرفته است.

وی افزود: با این حال وقتی رئیس‌جمهور جلسه سران قوا را که در باره تصمیم‌گیری برای کشور است تعطیل می کند نمی توان امیدی داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد