مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه خبرداد؛

تشکیل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312838|13:29 - 1399/07/27
نسخه چاپی
 تشکیل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت
مرصاد نیوز: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه نحوه انتخاب و داوطلبی هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت برای مشمولان روش غیرمستقیم را اعلام کرد.

به گزارشامروله، میر حمزه حیدریان صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: ۵۳ درصد مشمولان استانی سهام عدالت یعنی ۷۶۰ هزار نفر روش مستقیم و ۴۷ درصد مشمولان یعنی ۶۷۰ هزار نفر روش غیرمستقیم را برای سهام خود انتخاب کردند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه افزود: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند مالکیت و مدیریت سهام با خودشان است و دولت اجازه فروش تا ۶۰ درصد را به آنها داده است.

این مسئول بیان داشت: شرکتی تحت عنوان سرمایه گذاری سهام عدالت تشکیل شده تا سهامداران این شرکت سهام عدالت افرادی را که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، مدیریت کنند و در حال حاضر نیز نماد این شرکت در بورس وجود دارد و نماد شرکت سرمایه گذاری استان کرمانشاه در این زمینه «وسکرشا» است.

وی با بیان اینکه این شرکت ۷ نفر هییت مدیره شامل ۵ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل خواهد داشت، تصریح کرد: فرآیند انتخاب هییت مدیره شرکت های سرمایه گذاری به زودی برگزار خواهد شد و داوطلبانی که حائز شرایط لازم باشند می توانند نام نویسی کنند که از جمله این شرایط می توان به دارا بودن تحصیلات دانشگاهی با رشته های مالی، حسابداری، مهندسی صنایع، ریاضی، آمار، بانکداری و ... است.

وی عضویت در هییت مدیره شرکت را یک امتیاز برای دواطلبان برشمرد و ادامه داد: افرادی باید کاندید شوند که از لحاظ تخصصی تجربه و صلاحیت لازم را داشته باشند و همچنین کارمند دولت نباشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه ۱۵ آبان را آخرین فرصت برای ثبت نام داوطلبان عنوان کرد و گفت: افرادی که تمایل به ثبت نام دارند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سامانه " ستان" مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: پس از تایید صلاحیت افرادی که می خواهند کاندید شوند مصاحبه ای توسط سازمان بورس و اوراق بهادار انجام خواهد شد و افراد مورد قبول در این مرحله به صورت آنلاین در مجمع حضور می یابند و افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند به آنها رای خواهند  داد.

حیدریان با اشاره به اینکه ۳۶ شرکت در سوددهی سهام عدالت سهم دارند، ادامه داد: این شرکت ها سوددهی دارند و اگر روش سهام عدالت غیرمستقیم باشد سود به حساب شرکت های استانی واریز خواهد شد و سپس مجمع و هییت مدیره انتخابی در این باره تصمیم گیری خواهند کرد و با توجه به تعداد افرادی که روش غیرمستقیم را در استان انتخاب کردند رقم سوددهی بالا خواهد بود که می تواند پروژه های خوبی را در استان رقم بزند که مشروط به انتخاب هییت مدیره قوی و توانمند است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هر استان شرکت سرمایه گذاری منحصر به خود را دارد، گفت: افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند یک کد از سوی سامانه سهام عدالت تحت عنوان کد احراز هویت دریافت خواهند کرد که بتوانند به صورت آنلاین در مجمع حضور یابند و رای بدهند.

حیدریان خاطر نشان کرد: مجمع باید برای بار اول با حضور دو سوم افراد مشمول برگزار شود در غیر این صورت بار دوم با هر تعداد افراد حاضر رسمیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مجموعا در استان کرمانشاه ۶۰۰ هزار کد بورسی داریم، افزود: داوطلبان هییت مدیره در زمان رای گیری باید حداقل یک سهم از شرکت سرمایه گذاری استانی را خریداری کنند تا ذینفع باشند.

این مسئول بیان داشت: قیمت هر سهم شرکت سرمایه گذاری استان کرمانشاه تا روز گذشته ۱۲۴ هزار تومان اعلام شده و نماد شرکت استانی ما قابل معامله است.