آقایان اصلاح طلب به فکر مومیایی کردن جسد متعفن برجام نباشند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312849|11:15 - 1399/07/28
نسخه چاپی
 آقایان اصلاح طلب به فکر مومیایی کردن جسد متعفن برجام نباشند
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: بهتر است آقایان اصلاح‌طلب خطاهای خود را بپذیرند و به فکر مومیایی کردن جسد متعفن برجام نباشند و این مدت محدود باقیمانده را همچون هفت سال گذشته به بطالت و غفلت نگذرانند.

به گزارشامروله، 

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، درباره تلاش اصلاح‌طلبان برای طرح دوباره مذاکره با آمریکا اظهار داشت: دولت و اصلاح طلبان شریک و حامی آن، به جای پذیرش خطاهای خود و مشکلاتی که بر اثر تحلیل اشتباه از شرایط جهان و عدم شناخت دشمن ایجاد کردند در تلاش هستند مردم را به آینده موهوم در مسیر غرب امیدوار کنند.

وی افزود: آقای روحانی در زمان انتخابات می گفت دیگران بلد نیستند مذاکره کنند ما بلد هستیم و زبان دنیا را می فهمیم و برجامی را به کشور تحمیل کرد که امتیازات بسیاری داد و وعده‌های بی‌ ضمانت کمی را دریافت کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در حالی که اوباما گفته بود برجام را برای حفظ تحریم ها که در حال فروپاشی بود، پذیرفتیم آقای روحانی و ظریف و اصلاح طلبان می گفتند برجام را برای حذف تحریم‌ها امضا کردیم اما نتیجه آن حفظ ساختار تحریم ها و تشدید آن در زمان اوباما و ترامپ شد.

قدیری ابیانه گفت: اینک برای اکثر مردم ایران و جهان مشخص شده برجام یک شکست و افتضاح بود و مواردی در آن گنجانده شد تاسف برانگیز بوده مثل مکانیزم ماشه و پذیرش داوطلبانه تحریم ۵ ساله تسلیحاتی، بدون اخذ هیچگونه ضمانت از طرفین مقابل برای اجرای تعهداتشان با این حال باز هم نمی خواهند شکست را بپذیرند.

وی افزود: زمانی که صحبت از صلح و سازش و صلح امام حسن(ع ) را مطرح می کنند  برداشت جهانی از آمادگی ایران برای سازش و تسلیم با آمریکا حکایت خواهد کرد که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود می‌گوید ایران بلافاصله پس از انتخابات خواستار مذاکره خواهد شد و مجبور می‌شود امتیازاتی را به آمریکا بدهد.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: این گونه اظهارات در این برهه زمانی یعنی حمایت از ترامپ و تبلیغات انتخاباتی برای وی افزون بر اینکه در حکومت دموکرات ها بیشترین تحریم ها علیه ایران اعمال و قطعنامه های سازمان ملل تصویب شد و جانشین وی هم ذکر کرده امتیازات بیشتری می‌خواهد و حاضر نیست به برجام فعلی با وجود همه مشکلاتی که برای ایران ایجاد شده تن دهد.

وی عنوان کرد: اگر با حسن ظن به این نوع مواضع اتخاذ شده نگاه کنیم یعنی دولت پس از ۷ سال هنوز شرایط جهانی را درک نکرده، شناخت درستی از دشمن ندارد و ملت را باور ندارد اما اگر با سوءظن نگاه کنیم یعنی آب به آسیاب دشمن ریخته است که البته تمایل دارم با حسن ظن به این مواضع بنگرم هرچند بسیار دشوار است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اصلاح‌طلبانی که می‌گویند دلار چه قیمتی شود و مشکلات مردم تا چه اندازه بیشتر شود که ایران حاضر به مذاکره شود این نوع عبارت سازی ها به این معناست که از نظر آنها می‌توان با مذاکره به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کرد در حالی که اصلا اینگونه نیست آنها مذاکره را تجربه کردند اما نمی‌خواهند از آنچه گذشته درس بگیرند ما باید با تکیه بر ملت خود اقتصاد مقاومت را دنبال کنیم چیزی که  دولت 7سال از عمل به آن امتناع کرده البته با این نگاه دولت بعید است طی این یک سال هم مسیر درستی طی کند.

قدیری ابیانه گفت: آنچه دشمن از مذاکرات می‌خواهد این است که ما قدرت دفاعی خود را در مقابل تجاوزات آنها از دست دهیم و اهرم های انقلاب اسلامی در سایر کشورها را به دست خود مضمحل سازیم تا زمینه تجاوز نظامی و تجزیه کشور فراهم شود.

وی افزود: آنها چنین هدفی را دنبال می‌کنند البته اکنون به دلیل قدرت نظامی ما از طریق جنگ قادر به انجام آن اهداف نیستند اما می خواهند از طریق مذاکره ایران را خلع سلاح کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ارزیابی مراکز پژوهشی و نظامی آمریکا این است که اگر آمریکا جنگی را با ایران آغاز کند در روز نخست تمام ناوگان آمریکا در منطقه غرق و حداقل ۲۰ هزار نفر کشته خواهد شد البته این تحلیل مربوط به سال‌های گذشته بوده که ایران فاقد موشکهای نقطه زن و دوربرد بوده و از امکانات نظامی امروزه بهره مند نبوده است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: اصولاً حتی در مذاکره با دشمن نباید افراد واداده، منفعل و ترسو را به مذاکره فرستاد زیرا افرادی که اعتقاد داشته باشند آمریکا می‌تواند ده دقیقه‌ای کل سیستم ما را فلج کرده یا اعلام کند هر توافقی بهتر از عدم توافق است یا اینکه در میان مذاکرات بگوید حل مشکل آب خوردن هم به توافق برجام بستگی دارد این نشانه درایت و عقلانیت نیست.

وی عنوان کرد: بهتر است آقایان اصلاح‌طلب خطاهای خود را بپذیرند و به فکر مومیایی کردن جسد متعفن برجام نباشند و این مدت محدود باقیمانده را همچون هفت سال گذشته به بطالت و غفلت نگذرانند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر روزی بنا به مذاکره باشد باید افرادی مذاکره کنند که ملت ایران را باور داشته و دشمن و نقاط ضعف و قوت دشمن را بشناسند همچنین غرب زده و شیفته غرب نباشد زیرا افراد شیفته، عیوب و  ضعف های دشمن را حسن ارزیابی خواهند کرد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: این دولت با تصور اینکه اجازه دارند ادعای مذاکره قبلی را دوباره تجربه کنند، به خطا خواهند رفت.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ارزیابی بنده نسب به توهمات موجود دولت این است که یک سال دیگر هم به امید تعامل با کدخدا از دست خواهد رفت و فرصت‌سوزی می‌ کنند در نتیجه بر مشکلات اقتصادی مردم افزوده خواهد شد بنابراین باید امیدوار باشیم هر چه زودتر این دوران به پایان رسد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد