مدیر حوزه علمیه براداران شهرستان صحنه :

انتظار ظهور حضرت قائم(عج) یکى از وظایف مهم هر مسلمان است

سرویس: شهرستانکد خبر: 312886|11:52 - 1399/08/04
نسخه چاپی
انتظار ظهور حضرت قائم(عج) یکى از وظایف مهم هر مسلمان است
پایگاه خبری امروله : مدیر حوزه علمیه براداران شهرستان صحنه گفت : بر اساس تعالیم اسلامى یکى از وظایف مهم هر مسلمان، انتظار ظهور حضرت قائم(عج) است.

حجت الاسلام علی بهمنی در گفتگو باامروله،  عنوان کرد : با شهادت امام حسن عسگری علیه السلام حضرت امام زمان (عج الله تعالی فرجه و الشریف) به امامت می رسند و شهادت ایشان نقطه آغاز امامت حضرت مهدی عج می باشد.

 

وی ادامه داد : خلفاى عبّاسى پیوسته مى‌ کوشیدند به هنگام شهادت یکى از ائمه پى ‌ببرند که جانشین او کیست؟ به همین علّت ائمه‌ علیهم السلام نیز به هنگام احساس‌ خطر بر جانشین خود او را پنهان مى‌ کردند تا وقتى که خطر از بین برود.

 

حجت الاسلام بهمنی اشاره ای به غیبت امام زمان عج داشت و تصریح کرد : غیبت امام مهدی(عج) سری از اسرار الهی است که فلسفه اصلی آن بر بندگان مخفی و پوشیده است و تنها بعد از ظهور حضرت روشن خواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه براداران شهرستان صحنه گفت : پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بارها به مردم گوشزد کرده بودند که دستگاه ظلم و ستم عاقبت به دست مهدی موعود(عج) برچیده می‌شود و کاخ‌های بیدادگری را واژگون خواهد کرد وجود مقدس امام زمان(عج) همواره مورد توجه دو گروه قرار می‌گرفت.

 

وی اشاره ای به زمان ظهور امام زمان عج داشت و تصریح کرد : برای ظهور امام مهدی(عج) به عنوان خاتم الاوصیا و منجی بشریت و تحقق یک انقلاب همه جانبه در سطح جهان، علاوه بر وجود رهبری شایسته، قطعاً زمینه و آمادگی جهانی نیز لازم است؛ بنابراین می‌توان فقدان آمادگی جهان را یکی از فلسفه‌ها و حکمت‌های غیبت امام مهدی(عج) برشمرد.

 

وی یادآور شد : امید به ظهور منجی و تاثیرگذاری آن در فرهنگ شیعه بسیار اهمیت دارد و دشمنان نیز همواره به دنبال حمله به فرهنگ شیعی و به‌ویژه فرهنگ انتظار هستند و مبارزه با ظلم و استکبار از برکات حضور منجی بر زندگی شیعیان است پس از همه شیعیان انتظار می‌رود که برای ظهور آن حضرت زمینه‌سازی کنند و طبیعی است تا زمانی که زمانه مهیا نباشد و مردم در صحنه حضور نداشته باشند ظهور تحقق نمی‌یابد.

 

امام جمعه موقت شهرستان صحنه گفت : امام زمان (عج) نجات‌دهنده بشر از گمراهی و رهنمای نیکی‌هاست و با ظهور آن حضرت تمدن عظیمی در گیتی رخ می‌دهد و چنان سعادتی در زمین نصیب مردمان می‌شود که عقل‌ها همه حیران می‌مانند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد