گزارش

کارگران فصلی بیش از پیش نیازمند توجه و حمایت هستند / سپاه پیش رو در محرمیت زدایی

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 312936|11:58 - 1399/08/10
نسخه چاپی
کارگران فصلی بیش از پیش نیازمند توجه و حمایت هستند / سپاه پیش رو در محرمیت زدایی
پایگاه خبری امروله : اگر صبح ها به مرکز شهر صحنه (میدان مرکزی ) سری بزنیم افراد بسیاری را می بینیم که چشم به خودرو ها دوخته اند تا بایستند و بگویند نیروهای کار نیاز داریم.

به گزارشامروله، اگر صبح ها به مرکز شهر صحنه (میدان مرکزی ) سری بزنیم افراد بسیاری را می بینیم که چشم به خودرو ها دوخته اند تا بایستند و بگویند نیروهای کار نیاز داریم.

 

یا کمی ان طرف تر مینی بوس هایی را میبینیم که در حال سوار کردن زنان و مردانی هستند که آنها را به سمت زمین های کشاورزی جهت کار می بردند ، ساعات کاری طاقت فرسا زیر گرمای تابستان یا سوز سرمای پاییزی.

 

 

 

زیر سقف شهر صحنه، پدران ، مادارن و برادرانی وجود دارند که سهمشان از زندگی دنیای عظیمی از مشکلات است؛ پدران و مادرانی که این روزها قصه نگرانی شان کمی پررنگ‌تر شده است؛ نان شب یک درد است و کم شدن درآمد با توجه به شرایط کرونایی و گرانی ها اخیر درد دیگری.

 



این مسئله درد مشترک  پدران کارگری است که مجبورند تنها برای تأمین معاش خانواده صبح تا ظهر دور میدان  منتظر کار باشند و زیر بار هر سختی بروند تا بتوانند دردی را از دل خانواده‌شان دوا کنند. تمام دلخوشی این پدران این است که در این روزهای کرونایی بتوانند نیازهای اولیه خانواده شان را تامین کنند.


 

حتماً شما هم  بارها، افرادی را در میدان مرکزی شهر دیده‌اید که ایستاده‌اند و منتظرند تا یک نفر آنها را برای اسباب‌کشی، کار ساختمانی و یا کار در مزرعه و باغ انتخاب کند و بر سر سوار شدن بر خوردو کارفرما حتی کار به دعوای لفظی هم می رسد ، تلاش برای بدست آوردن یک لقمه نان حلال.

 


حال کاگران فصلی صحنه خوب نیست

 

یکی از این افراد در گفتگو با امروله می گوید : این گرانی ها از یک طرف و از طرفی مسئله کرونا نان ما را آجر کرده است .

 

وی ادامه داد : اکثر افرادی که دور میدان مرکزی هستند کارگر ساختمانی هستند و باتوجه به این گرانی ها کسی چول ندارد ساختمان سازی کند بنابراین ما هم از کار بی کار شده ایم.

 

 

این کارگر فصلی با بیان اینکه حال کارگران فصلی صحنه خوب نیست گفت : همه ما برای خود تخصصی در کار ساختمانی داریم ولی به اجبار مجبوریم برای بدست آوردن یک لقمه نان کارهای متفرقه نیز انجام دهیم البته اگر آن هم باشد!!




 

 

افراد نیازمند محله های مختلف شهر صحنه جهت حمایت شناسایی می شوند

 

 

سرهنگ پاسدار مسعود کاظمی در گفتگو با امروله عنوان کرد : رزمایش «کمک مؤمنانه» پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا در خصوص کمک به افراد آسیب دیده کرونا ، در شهرستان صحنه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

 وی ادامه داد :از ابتدای شیوع ویروس کرونا علاوه بر کمک های نقدی، تعداد قابل توجهی بسته های معیشتی ، لوازم تحربر ، غذای گرم و بهداشتی تا کنون با همکاری خیران، ،گروه های جهادی توسط بسیج سازندگی در میان نیازمندان توزیع شده است.

 

سرهنگ کاظمی خاطر نشان کرد : در شرایط امروز همکاری و همراهی همه نهادها و سازمان های کشور باید با محوریت فرامین رهبری متوجه مبارزه موثر با ویروس کرونا و تبعات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن باشد.

 

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه گفت : نقش آفرینی گروه های جهادی و بسیج سازندگی در عرصه خدمت به محرومان بر اساس شرایط کنونی، بر اقشاری که به خاطر تبعات اقتصادی کرونا نیازمند شده اند متمرکز است .

 

وی یادآور شد :از زمان شیوع ویروس کرونا همه پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های بسیج اقشار، مردم و بسیجیان همانند دوران دفاع مقدس با تمام توان وارد میدان شده‌اند.

 

سرهنگ کاظمی  با تأکید بر این‌که در این طرح مردم می‌توانند افراد آسیب‌دیده که از بیماری کرونا ضربه اقتصادی دیده‌اند، به عنوان حامی انتخاب کنند، خاطرنشان کرد:  هرکسی هم بخواهد می‌تواند در این کار خیر مشارکت داشته باشد و از افراد خیر برای مشارکت در این رزمایش دعوت می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که کمک‌های مالی و غیرمالی شامل این طرح می‌شود، عنوان کرد: افراد آسیب‌دیده توسط گروه‌های بسیج شناسایی و به بسیج سازندگی معرفی می‌شوند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد