رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه

کرمانشاه وضعیت مناسبی از نظر بیماری کرونا ندارد/ فوت 1129 نفر تا کنون

سرویس: اخبار استانکد خبر: 313140|12:56 - 1399/08/29
نسخه چاپی
کرمانشاه وضعیت مناسبی از نظر بیماری کرونا ندارد/ فوت 1129 نفر تا کنون
مرصاد نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت مناسبی از نظر بیماری نداریم، گفت: آمار مرگ و میرهای ما براسای تشخیص قطعی تا کنون یک هزار و ۱۲۹ نفر است.

به گزارشامروله، محمودرضا مرادی امروز پنج شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به پیک بیماری کووید ۱۹طی هفته های گذشته این هفته در وضعیت آرامتری بودیم و خوشبختانه ورودی به بیمارستان ها کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: در هفته های گذشته بالاترین آمار بستری یک هزار و ۲۷۰ نفر بوده است که این میزان طی عصر روز گذشته ۹۸۷ نفر گزارش شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۶۹ نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و ۵۷ نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند که وضعیت مناسبی ندارند.

مرادی بیان داشت: تا هفته گذشته تمام شهرستان های استان از نظر رنگ قرمز بودند اما براساس رنگ بندی جدید که تصمیم گیری در مورد محدودیت ها باید براساس آن انجام شود شهرستان های اسلام آبادغرب، پاوه، ثلاث، قصرشیرین، گیلانغرب و هرسین در وضعیت نارنجی، شهرستان دالاهو در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها از جمله کرمانشاه، کنگاور، سرپل ذهاب، جوانرود و صحنه نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: معیارهای رنگ بندی مناطق مختلف درگیر با بیماری کووید ۱۹ تغییر یافته است و هر چهار نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر با pcr مثبت که بستری شوند، وضعیت زرد، بستری ۶ نفر به ازاری هر ۱۰۰ هزار نفر نارنجی و بستری ۱۰ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر وضعیت قرمز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت اصلی استان در شهر کرمانشاه و رنگ آن از نظر شیوع و ابتلا به کووید ۱۹ قرمز است، وضعیت مناسبی از نظر بیماری نداریم هر چند طی هفته جاری کمی سیر نزولی داریم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در این موج از شیوع کرونا ابتلا به صورت خانوادگی شده و این کار را بسیار مشکل کرده است ، تصریح کرد: در هفته گذشته هم تعداد بیمارانی که از روستاها به مراکز درمانی مراجعه کرده اند بیشتر شده چرا که با سرد شدن هوا و کمتر شدن کار کشاورزی دورهمی ها بیشتر شده است و در این راستا به تمامی مراکز بهداشت، خانه ها و پایگاه های بهداشت آموزش لازم ارائه شده است.

وی ادامه داد: میزان مرگ و میرهای اعلام شده براساس تشخیص قطعی یعنی pcr مثبت است چنانچه در کل دنیا نیز اینگونه اعلام می شود و ما نیز نمی توانیم برخلاف وزارت بهداشت آمار را ارائه دهیم و آمار مرگ و میرهای ما براسای تشخیص قطعی تا کنون یک هزار و ۱۲۹ نفر است.

مرادی گفت: موافق اعلام آمار های مرگ و میر به صورت شفاف یعنی افراد فوت شده با تشخیص قطعی کووید ۱۹ و نیز افراد محتمل هستیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد