گفتگو

تولید سالانه یک تن عسل توسط یک تولید کننده بسیجی در صحنه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313153|13:28 - 1399/09/02
نسخه چاپی
تولید سالانه یک تن عسل توسط یک تولید کننده بسیجی در صحنه
پایگاه خبری امروله : حمزه حاتمی یکی از تولید کنندگان زنبور عسل در شهرستان صحنه است که با بهره گیری از وام های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه ناحیه صحنه توانسته در هر سال یک تن عسل تولید کند.

به گزارشامروله،  زنبور عسل یکی از با هوش ترين حيوانات پس از انسان است و زندگي شگفت انگيزی دارد، این موجودات خارق العاده هر گاه حس كنند كسي به حريم قانوني آن ها نزديك مي شود سريع به يكديگر ملحق و با هم متحد مي شوند و به تجاوزگر حمله می کنند.

 

ولی اگر کسی قدری دود تهیه و پراکنده کند و دست خود را آهسته وارد کندو کند زنبورها برای این غارتگری با او کاری ندارند شاید به این دلیل که فکر می کنند این تجاوزگر به کندو یکی از عوامل طبیعی است که مبارزه با آن بیهوده و محال است.

 

شاید به همین دلیل است که زنبورهای عسل بعد از اینکه بوی دود را استشمام می کنند و می بینند عسل آنها به یغما می رود به جای اینکه به انسان حمله ور شوند، بنابر روحیه دور اندیشی فوق العاده ای که دارند به طرف عسل می روند و مقدار زیادی از عسل را در کیسه هایشان قرار می دهند. که اگر مجبور به مهاجرت شدند بتوانند شهر دیگری به وجود آورند یا اگر شهر آنها خراب شد بتوانند در همان محل شهر دیگری بسازند

 

شهرستان صحنه یکی از تولید کنندگان عسل در استان کرمانشاه است که به دلیل وجود مراتع، باغات، گلها و درختان متنوع عسل بسیار مرغوبی تهیه می شود.

 

حمزه حاتمی یکی از تولید کنندگان زنبور عسل در شهرستان صحنه است که با بهره گیری از وام های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه ناحیه صحنه توانسته  در هر دوره یک تن عسل تولید کند.

 

 

وی در گفتگو با امروله عنوان کرد : من حمزه حاتمی اهل روستای درکه شهرستان صحنه قبلا به حرفه آرماتور بندی مشغول به کار بودم ولی به دلیل مشکلات خاص نتوانستم به حرفه مورد علاقه خودم که تولید زنبور عسل است فعالیت کنم.

 

حاتمی با اشاره به اینکه ده میلیون تومان از بسیج سازندگی وام دریافت نموده ام تصریح کرد : در هر دوره پرورش زنبور عسل بیش از یک تن عسل تولید می شود.

 

وی به بیان اینکه در این کار دو نفر اشتغال زایی مستقیم داشته ام گفت : این دونفر از افراد خانواده خودم می باشند که با همکاری هم درحال کمک به جریان اقتصاد مقاومتی هستیم.

 

این تولید کننده عسل با بیان اینکه فصل برداشت عسل از کندوها اردیبهشت تا اواخر تابستان می باشد و بازار فروش متوسطی دارم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد