بانک اطلاعاتی مجرمین سابقه دار کرمانشاه بزودی تشکیل می شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 313166|10:43 - 1399/09/04
نسخه چاپی
 بانک اطلاعاتی مجرمین سابقه دار کرمانشاه بزودی تشکیل می شود
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از راه اندازی بانک اطلاعاتی مجرمین سابقه دار در استان خبر داد.

به گزارشامروله،  به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه، شهرام کرمی از انجام برنامه ریزی های نهایی برای تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمین حرفه ای و سابقه دار در کرمانشاه خبرداد و اظهار داشت: در این راستا کار شناسایی این مجرمین به منظور تشکیل بانک اطلاعاتی برای آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این سامانه آخرین وضعیت حبس، رهایی و آزادی مجرمین حرفه ای و سابقه دار به منظور اشراف اطلاعاتی، رصد اقدامات، سلب هر گونه تحرک و اقدام سوء، پیشگیری از تکرار جرم و افزایش هزینه ارتکاب جرم مجدد انجام می گیرد.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: اصلاح رفتارهای مجرمانه مجرمان سابقه دار، حرفه ای و خطرناک و نیز ایجاد امنیت و آسایش برای مردم از اهداف راه اندازی این سامانه است.

وی در ادامه با تاکید بر برخورد جدی دستگاه قضایی با برخی مجرمان حرفه ای، اعلام کرد: در برخورد با جرائمی همچون منازعات دسته جمعی در مناطق شهری، قتل، سرقت به ویژه سرقت های مقرون به آزار یا سرقت اتومبیل و منزل، جرح با چاقو و سایر سلاح های سرد، قدرت نمایی با سلاح، قاچاق سلاح، جرائم علیه امنیت و قدرت نمایی در فضای مجازی هیچ گونه مماشاتی نخواهیم داشت.

کرمی اضافه کرد: در این راستا شعب تخصصی برای هرکدام از این جرائم تشکیل و بر روند رسیدگی به پرونده ها نظارت می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد