تعویق امتحانات و تعطیلی یک هفته ای دانشگاه امکان پذیر نیست

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 313168|10:50 - 1399/09/04
نسخه چاپی
تعویق امتحانات و تعطیلی یک هفته ای دانشگاه امکان پذیر نیست
معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: امکان تعویق امتحانات و تعطیلی یک هفته ای دانشگاه وجود ندارد.

به گزارشامروله، 

سید حسین حسینی در گفتگو باخبرنگار مهر، در واکنش به نامهبرخی دانشجویاناین دانشگاه مبنی بر تعطیلی یکهفته‌ایو تعویق امتحانات اظهار داشت: ما به دلیل دیر اعلام شدن اسامی پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش، ترمنودانشجویانرا با سه هفته تاخیر آغاز کردیم و اگر بخواهیم امتحانات را هم با تاخیر آغاز کنیم، تقویم دانشگاه بهم می‌ریزد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تعطیلی یک هفته‌ای دانشگاه، باعث می‌شودنیمسالدوم تحصیلی به تابستان برسد، افزود: بنابراین خواسته دانشجویان مبنی بر تعویق امتحانات امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: البته در ترم جاری تسهیلاتی را برای دانشجویان همانند ترم گذشته به وجود آورده‌ایم؛ از جمله اینکه دانشجویان می‌توانند در صورت تمایل درس و یا دروسی را حذف کنند. ترم گذشته دانشجویان مقطع کارشناسی و ارشد این امکان را داشتند که حداقل ۲ درس را حذف کنند.

حسینی اضافه کرد: از طرفی دیگر به دانشکده‌ها اعلام کردیم در ترم جاری واحدها به صورت حداقلی به دانشجویان ارائه شود؛ در همین راستا برای کارشناسی ارشد ۷-۸ واحد و برای کارشناسی‌ها حداکثر ۱۵ واحد در نظر گرفته شده است. همچنین از اساتید خواسته‌ایم کلاس‌های جبرانی را به موقع برگزار کنند تا دانشجویان با مشکل مواجه نشوند. بنابراین به نظر می‌رسد مشکلی برای به پایان رساندن ترم نداشته باشیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: البته دانشجویان در این نامه خواسته بودند دانشگاه موعد اعلام نمرات برای اساتید را تا اسفندماه تمدید کند که این موضوع قابل بررسی است.

به گزارش مهر، برخی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای به معاون آموزشی دانشگاه خواستار تعطیلی یکهفته‌ایو تعویق امتحانات دانشگاه شدند. در بخشی از این نامه آمده است؛ بنا به بازخورد گروه‌های مختلف دانشجویان، یکی بودن محیط کار و تحصیل در خانه و یکنواختی در شرایطی که تعامل با دیگران و تفریحی وجود ندارد، موجب کاهش بازدهی، خستگی ذهنی و از بین رفتن بخشی از انگیزه برای تلاش و یادگیری شده است.

در گفتگو با اساتید نیز آنها تجربه‌های مشابهی را بیان کرده‌اند که تجمیع همه آنها افت کیفیت یادگیری یاددهی را به همراه خواهد داشت. این در حالی است که با ثبت نام دیرهنگام ورودی‌های ۹۹ دانشگاه، ترم بعدی از ۲ اسفند شروع خواهد شد و عملاً سه هفته در بهمن ماه برای ورودی‌های بالاتر برنامه آموزش تعریف شده است.

نویسندگان این نامه تقاضا کرده‌اند که با توجه به شرایط پیش آمده، ترم دانشگاه تا ۲ اسفند ماه تمدید شود و یک هفته (مثلاً هفته سوم آذرماه) تعطیل اعلام شود. از طرفی فرصت کافی برای انجام تکالیف درسی با فشردگی کمتر برای دانشجویان ایجاد شود.

در صورتی که دانشگاه به هر دلیلی نمی‌تواند با این درخواست موافقت کند؛ لطفاً موعد اعلام نمرات برای اساتید را تا اسفندماه تمدید کند تا ایشان آزادانه بتوانند بخشی از فعالیت کلاسی را به بعد از امتحانات رسمی موکول کنند و از حجم تکلیف این دو ماه و امتحان نهایی کمی کاسته شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد