رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان صحنه خبر داد

برخورد قاطع با مخدوش کنندگان پلاک خودرو در صحنه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313188|13:49 - 1399/09/08
نسخه چاپی
برخورد قاطع با مخدوش کنندگان پلاک خودرو در صحنه
پایگاه خبری امروله : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان صحنه گفت:در برسی میدانی متاسفانه مشاهده می گرددبرخی از رانندگان یا بدون پلاک یا تک ویااقدام به نا خوانا کردن پلاک بصورت جعل ، پوشاندن پلاک و یا مخدوش کردن آن می نمایند جرم محسوب می شود .

سروان " احمد نجفی" در گفتگو باامروله، عنوان کرد:در برسی میدانی متاسفانه مشاهده می گرددبرخی از رانندگان یا بدون پلاک یا تک ویااقدام به نا خوانا کردن پلاک بصورت جعل ، پوشاندن پلاک و یا مخدوش کردن آن می نمایند جرم محسوب می شود .

 

 

وی ادامه داد : دستکاری و مخدوش کردن پلاک علاوه بر تخلف از مقررات و اعمال مجرمانه ، مرتکب باعث تضعیع حقوق عمومی ، اختلال در امنیت ترافیکی و احساس امنیت شهروندان و حتی مطالبه  به حق شهروندان است که امکان سوء استفاده و فرار از مجازات سایر جرائم را هم به دنبال دارد .

 

 

سروان نجفی تصریح کرد :علاوه بر اعمال قانون توسط کارکنان راهور وسیله نقلیه تا پایان طرح کرونا توقیف سوابق راننده پلاک وسیله نقلیه از سایر مراجع انتظامی استعلام و با تشکیل پرونده تحویل مراجع محترم قضایی می گردد .

 

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان صحنه خاطرنشان کرد: راننده وسیله نقلیه مخدوش کننده پلاک در باب تسویه خلافی ملزم به پرداخت جریمه کلیه اعداد تغییریافته خواهد شد.

 

 

وی بیان داشت برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی دستکاری پوشاندن و مخدوش کردن پلاک های وسیله نقلیه جرم محسوب می شود و حبس از شش ماه تا یک سال دارد  ایشان در پایان ضمن توصیه به رعایت مقررات عبور و مرور از شهروندان خواست از طریق تلفن ۱۱۰ و ۱۲۰ تخلفات رانندگان در باب مخدوش کردن پلاک برای پیگیری به پلیس راهور اطلاع دهند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد