گفتگو ویژه امروله با زوج پرستار شاغل در بخش کرونا بیمارستان دکتر معاون صحنه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313367|09:59 - 1399/09/30
نسخه چاپی
گفتگو ویژه امروله با زوج پرستار شاغل در بخش کرونا بیمارستان دکتر معاون صحنه
پایگاه خبری امروله : به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ، زندگی و دغدغه های این روزهای یک زوج پرستار شاغل در بخش کرونای بیمارستان دکتر معاون شهرستان صحنه را در این گفتگو بخوانید .

به گزارشامروله،  به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ، زندگی و دغدغه های این روزهای یک زوج پرستار شاغل در بخش کرونای بیمارستان دکتر معاون شهرستان صحنه را در این گفتگو بخوانید .

 

 

سجاد خزایی به همراه همسرش آزاده نظری در سال ۹۵ دوره طرح خود را در سال ۹۴ در بیمارستان دکتر چمران کنگاور گذراند و در سال ۹۶ با عنوان کارشناس پرستاری به استخدام بیمارستان دکتر معاون صحنه در آمدند.

 

 

وی در گفتگو با امروله عنوان کرد : شغل پرستاری آمیخته ای از مهارت و دانش و عاطفه انسانی است پرستار حرفه ای باید پویا علاقه مند دلسوز و به دنبال دانش و مهارت های خاص برای ارائه خدمت باشد.

 

خزایی ادامه داد : صبر آرامش و قدرت برقراری ارتباط خوب با بیمارانی که اغلب به دلیل درد و شرایط سخت روحی و جسمی  بی حوصله هستند از جمله توانایی های لازم برای یک پرستار است.

 

 

برای یک پرستار تمام بیماران همچون خانواده درجه یک اوست

 

وی اشاره ای به وضعیت فعالیت پرستاران در روزهای کرونایی داشت و گفت : برای یک پرستار تمام بیماران همچون خانواده درجه یک اوست با توجه به اینکه ارائه خدمت در دوران شیوع کرونا با قبل از آن تفاوت هایی دارد اما پرستاری و مراقبت از بیمار الویت اول کاری پرستاران است با این حال پرستاری سختی های خاص خود را دارد به عنوان نمونه کار پرستاری مستلزم این است که پرستار ساعتهای طولانی از بیمار مراقبت کرده و با انواع میکرواورگانسیم ها مواجه شود .

 

این پرستار بیمارستان معاون بیان کرد : شیوع کرونا استرس و فشار اضافه ای بود که به کادر درمان و پرستاران وارد شد ناشناخته بودن ماهیت بیماری و بد حال شدن وفوت بیمارانی که به طور غیر منتظره ای از دست رفتند .

 

وی یادآور شد : ترس از انتقال بیماری به اعضا خانواده و همچنین ابتلا و شهادت جمع زیادی از همکاران در کل کشور از دیگر مواردی بود که بر استرس و اضطراب کادر درمان می افزود.

 

خزایی تشریح کرد: استفاده مداوم از وسایل حفاظت شخصی در این دوران با وجود گرما کار زیاد و خستگی امر مراقبت از بیماران و هم چنین دور ماندن طولانی مدت از خانواده و فرزندان را به عنوان سایر تفاوت های کار پرستاری در دوران شیوع ویروس منحوس کووید۱۹ مطرح کرد.

 

 

 

من و همسرم داوطلبانه به مرکز کرونای استان کرمانشاه اعزام شدیم

 

وی در خصوص حضور داوطلبانه خود و همسرش در خصوص حضور در مرکز درمانی کرونای استان کرمانشاه داشت و تشریح کرد : در اسفند ماه با توجه به درخواست نیرو کمکی از مرکز استان برای خدمت در بیمارستان گلستان که به مرکز کرونا استان تبدیل شده بود تصمیم مسولین بیمارستان دکتر معاون بر این شد که در وهله ای اول اگر افردای داوطلب هستند مامور به خدمت شوند در غیر این صورت به صورت قرعه کشی دونفر اعزام شوند .

 

تصمیم داوطلب شدن برای رفتن به گلستان را همسر بنده گرفتن باتوجه به شرایط که همکاران عزیزمان داشتن و خیلی از انها در کنار پدر مادر و خانواده شان در یک خانه زندگی می کردند  و در صورت ابتلا به سایر خانواده هم منتقل می شد تصمیم بر این شد که ما دو نفر توفیق خدمت پیدا کنیم و خودمان را در شرایط قرنطینه قرار بدهیم که در صورت ابتلا به دیگران بیماری را به دیگران منتقل کنیم .

 

خزایی در خصوص تاثیر کرونا بر زندگی مشترک پرستاران گفت:ما در طول دوره ماموریت کامل ارتباط خودمان را با دیگران قطع کردیم. با عنایت به این موضوع که من و همسر در یک بخش مشغول به خدمت هستیم باعث شده درک بهتری از شرایط هم داشته باشیم و سختی و خستگی های هم را بیشتر درک کنیم اما دیدن این صحنه که همسرت گاهی اوقات حتی وقت برای خوردن غذا هم ندارد واقعا دردناک است.

 

سجاد خزایی گفت : با توجه به قدرت سرایت بیماری و همه گیری ان باعث شده که پرستار همیشه اضطراب ابتلا خانواده خود را داشته باشند و مجبور به محدود کردن ارتباط خود با دیگران شده اند که متاسفانه در چند ماه گذشته چند تن از همکارانمان عزیزان خود را از دست داده اند در این جا به این عزیزان تسلیت عرض می کنیم.

 

 

احیا مادر باردار مبتلا به کرونا بر اثر ایست قلبی در بیمارستان دکتر معاون

 

 این پرستار بیمارستان دکتر معاون در خصوص خاطرات تلخ و شیرینش در این مدت داشت و بیان کرد : در طی این چند سال خدمت خاطرات تلخ و شیرین زیادی داریم اما خاطرات تلخ زیادی در دوره شیوع کرونا داشتیم دیدن زجر کشیدن و فوت بیمارانی که هر کدام عزیز پدر یا مادر خانواده ای بودند .

 

وی گفت : اما شیرین ترین خاطره ای که یاد دارم  مادر بارداری که به دنبال ایست قلبی به دنبال ابتلا به کرونا به بیمارستان گلستان منتقل شده بود پس از احیا موفق و وصل شدن به دستگاه ونتیلاتور  پس چند روز بیمار از دستگاه جدا و با حال عمومی خوب ازIcu  ترخیص شد.

 

 سجاد خزایی خطاب به شهروندان صحنه ای گفت : درخواست بنده همانند سایر همکاران و مسولین رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم عزیزمان است زدن ماسک ، شستن مکرر دست ها و اجتناب از دست دادن و روبوسی و دوری از تجمعات و دورهمی ها بخصوص در شب یلدا است.

 

 

وی یاداور شد : متاسفانه در چند روز گذشته با کمتر شدن و فروکش کردن پیک بیماری مشاهده می شود عده ای از همشهریان عزیز بدون ماسک در حال تردد در شهر و حتی بیمارستان هستند .

 

 

این پرستار گفت : اینکه فکر کنیم کرونا تمام شده است و سهل انگاری کردن باعث ایجاد پیک بعدی بیماری و از دست دادن تعدای دیگر از هم وطنانمان خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد