داروی کاهش تری گلیسیرید در بهبود علائم کووید ۱۹ موثر است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313472|11:58 - 1399/10/11
نسخه چاپی
داروی کاهش تری گلیسیرید در بهبود علائم کووید ۱۹ موثر است

به گزارشامروله، مطالعات نشان می‌دهد تجویز دارو Vascepa به درمان علائمکووید۱۹ خفیف تا متوسط کمک می‌کند.

طبق نتایج یک مطالعه جدید کانادایی، افراد تحت درمان با داروی تجویز شده Vascepa شاهد کاهش ۲۵ درصدی نشانگر التهابی پروتئین CPR بودند و علائمکووید۱۹ به طور قابل توجهی در مقایسه با بیمارانی که تحت درمان با این دارو بودند کاهش یافت.

Vascepa دارای فرمولاسیون EPA است؛ نوعی اسید چرب امگا ۳ که در کاهش التهاب تأثیر خوبی دارد. به گفته محققان، استفاده از این دارو در موردکووید۱۹، روشی بسیار جدید برای کاهش التهاب و بهبود علائم شبه آنفلوانزا بعد از ۱۴ روز است.

داروی Vascepa اولین بار توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ برای بزرگسالان مبتلا به سطح تری گلیسیرید بسیار بالا تأیید شد. در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک درمان اضافی برای کاهش خطر وقایع قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی در افراد دارای سطح تری گلیسیرید ۱۵۰ میلی گرم دردسیلیتر یا بالاتر، مجدداً تأیید شد.

ماده فعال این دارو، اسید چربایکوزاپنتانوئیکاسید امگا ۳ است که از روغن ماهی گرفته شده است.

در آزمایشات بالینی، Vascepa به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف دارو با افزایش خطرفیبریلاسیوندهلیزی و افزایش خطر خونریزی همراه بود.

طبق توصیه سازمان غذا و دارو آمریکا، بیماران مبتلا به آلرژی به ماهی یا صدف باید درمان را قطع کرده و در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند.

داروی Vascepa با بهبود در دردهای عضلانی و علائم تنفسیکووید۱۹ همراه بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد