پژوهشگر باید ذهنی پویا و پرسشگر داشته باشد

کد خبر: 313480|21:17 - 1399/10/12
نسخه چاپی
	پژوهشگر باید ذهنی پویا و پرسشگر داشته باشد
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور واحد صحنه گفت : بر اساس فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، به‌وجود آوردن نهضت تولید علم جز از طریق پژوهش و تحقیق میسر نمی‌شود.

به گزارشامروله، 

دکتر عابدین دارابی در گفتگو باامروله، عنوان کرد : بر اساس فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، به‌وجود آوردن نهضت تولید علم جز از طریق پژوهش و تحقیق میسر نمی‌شود.

 

وی ادامه داد : تحقيق و پژوهش به عنوان زيرمجموعه اي از نهاد علم، زيربناي توسعه در عصر اطلاعات است و اساسا هر جامعه اي براي برنامه ريزي در سطح خرد وکلان و گذار موفقيت آميز از اقتصاد صنعتي به اقتصاد دانايي محور و اطلاعاتي، ناگزير از ساماندهي و مديريت کارآمد و اثربخش امور پژوهشي است.

 

دارابی خاطر نشان کرد : پژوهش در واقع سلسله تلاش هاي قاعده مند، هدف دار و علمي است که مي تواند به عقلاني کردن و در نتيجه کارآمد ساختن عناصر مختلف علم و معرفت بينجامد، هم چنين بازده حاصل از تکامل آن مي تواند در پيشبرد امور اجرايي و توسعه زمينه هاي مختلف (سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي) به کار گرفته شود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور صحنه گفت : اصولا هر نوع پيشرفت و توسعه، ارتباط مستقيمي با تحقيقات علمي دارد.پژوهشگر ذهنی پویا و پرسشگر دارد بنابراین باید تلاش کنیم با جاری و ساری کردن فضای پژوهش در دانشگاه بیش از گذشته به پژوهش و پژوهشگر اهمیت دهیم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد